Potrivit ministrului Remus Pricopie, evaluările de la clasele a doua, a patra şi a şasea urmăresc să afle în ce măsură elevii pot să citească un text într-un anumit interval de timp şi să utilizeze informaţiile desprinse din textul respectiv.
Evaluarea la matematică urmăreşte lucrurile care ţin de logică, nu de aplicarea unor formule.
„Urmărim capacitatea de a citi şi înţelege un text. Pe testul de a şasea avem un grad de interdisciplinaritate destul de ridicat, este un alt lucru despre care se vorbeşte”, a spus Remus Pricopie.
„Vvom avea date transversale, ne vor permite să identificăm problemele, vom şti unde elevii nu acumulează şi va trebui să mergem acolo să vedem care sunt cauzele, profesorii, problemele de frecvenţă a copiilor, o problemă de familie, de comunitate şi vom şti ce politici educaţionale avem. Introducând acest sistem de evaluare la clasele a doua, a patra şi a şasea nu vor mai avea, nu ar trebui să mai aibă emoţii când sunt în faţa unui examen real, la evaluarea de la sfârşitul clasei a opta”, a afirmat ministrul Educaţiei.