Învăţământul trebuie să se schimbe structural, iar şcoala românească este încă departe de cea pe care o merită copiii, a declarat ministrul Educației, Mircea Dumitru, la deschiderea anului școlar.
„În fiecare an pierdem mii de elevi care încheie studiile liceale fără să obţină o diplomă de bacalaureat, fără să aibă o calificare sigură care să-i permită să aibă o carieră şi să ducă o viaţă decentă. Dacă în acest dezastruos rezultat mai adăugăm procentele celor care abandonează şcoala înainte de a termina ciclul obligatoriu sau pe parcurs, se conturează un tablou al şcolii şi educaţiei în România”, a declarat Mircea Dumitru, la festivităţile deschiderii anului şcolar 2016-2017 de la Colegiul Mihai Eminescu din Capitală.
Ministrul spune că nu este însă acesta întregul adevăr despre şcoala românescă pentru că există şi performanţe remarcabile pe care le au elevii la competiţiile internaţionale şi există olimpici şi câştigători ai unor concursuri de prestigiu.
Însă, cu toate acestea, „suntem încă departe de şcoala pe care ne-o dorim şi pe care o merită copiii noştri”, mai spune Mircea Dumitru.
Ministrul le cere tuturor celor implicaţi în procesul educaţional, de la elevi, părinţi, până la profesori şi directori de şcoli să facă eforturi pentru transformarea învăţământului.
„Învăţământul nostru trebuie să treacă prin multe schimbări structurale. Una dintre acestea mi se pare că iese în evidenţă prin importanţa generală a consecinţelor pe care le va avem asupra felului în care trebuie să facă educaţie şcolile. Ne dorim de la şcoală să-i facă pe copii să gândească mai bine, mai clar şi mai precis pentru a putea analiza situaţii şi a decide cel mai bine”, a mai declarat Mircea Dumitru la deschiderea anului şcolar 2016-2017.