Mulţi dintre ei recunosc însă că nu ştiu ce ar trebui să predea în mai puţin de o săptămână şi că au ales învăţământul ca pe o soluţie de avarie. Părinţii spun că astfel singurii care au de suferit sunt copiii.
Roxana studiază la Academia de Studii Economice, specializarea Finanţe-Bănci. Abia a terminat primul de facultate, dar se gândeşte că ar face treabă bună ca educatoare: „Acum trei săptămâni mi-a venit ideea. Mi-a zis cineva, uite e posibil ca în septembrie să se dea nişte examene pentru suplinitori. Şi am zis că dau şi eu, ce să fac? Am nevoie de un job”.
Şcoala începe în mai puţin de o săptămână, însă ce ar trebui să-i înveţe pe copii reprezintă un mister pentru ea.
„Asta nu ştiu. O să mai citesc până atunci. Să le fac planşe, să-i învăţ să numere, activităţi matematice, activităţi plastice”, spune Roxana.
Cu toate că numărul educatorilor necalificaţi a scăzut la 200 în acest an, faţă de 600 în 2012, reprezentanţii Inspectoratului şcolar recunosc faptul că situaţia nu este nici pe departe rezolvată. Ei promit însă că îi vor verifica în permanenţă pe tinerii debutanţi.
Părinţii care locuiesc aproape de această grădiniţă spun că nu acceptă o educatoare fără experienţă pentru copiii lor.
În Bucureşti sunt 126 de locuri libere pentru educatori în 50 de grădiniţe. Asta deşi la catedră s-au întors deja 130 de pensionari.