Proiectul Legii învăţământului preuniversitar a fost adoptat cu 191 de voturi ”pentru”, 68 ”împotrivă” şi 11 abţineri. Împotrivă au votat 36 de deputaţi USR, 14 de la AUR, un deputat UDMR - Bende Sandor şi 17 deputaţi neafiliaţi.
În cazul proiectului Legii învăţământului superior, au fost înregistrate 189 de voturi ”pentru”, 74 ”împotrivă” şi 10 abţineri. Voturile împotrivă au aparţinut USR (36), AUR (19), neafiliaţi (18), PSD (1) - Virgil Alin Chirilă.
Ambele legi au intrat în dezbaterea Camerei în data de 5 aprilie.
Ambele legi urmează să intre în dezbaterea Senatului.
Ministrul Educaţiei, Ligia Deca, a declarat miercuri, în plenul Camerei Deputaţilor, la dezbaterea proiectelor Legilor Educaţiei, că în calitate de ministru al Educaţiei va lupta ca profesia de dascăl, de cadru didactic să fie una respectată, inclusiv din punctul de vedere al salarizării şi al sprijinului şi respectului pe care li-l acordăm. Ea a mai spus că învăţământul românesc are nevoie de toată susţinerea.
"Pachetul de Legi ale Educaţiei reprezintă proiectul ambiţios pe care coaliţia de guvernare şi l-a asumat. În calitate de ministru al Educaţiei, voi lupta ca profesia de dascăl, de cadru didactic, să fie una respectată, inclusiv din punctul de vedere al salarizării. Vorbim despre o modificare radicală a sistemului de învăţământ, iar investiţiile, prioritizarea zonelor defavorizate la alocările bugetare şi măsurile care vizează întregul succesul pe întregul parcurs educaţional sunt doar câţiva dintre pilonii de bază ai acestui proiect", a spus ministrul Educaţiei.
Ministrul a mai spus că Legea învăţământului preuniversitar a fost intens dezbătută, iar forma supusă dezbaterii parlamentare reprezintă rezultatul unui efort colectiv, la care au contribuit voluntar mii de oameni.
"Ştim cu toţii, însă, că dezbaterea şi colaborarea nasc întotdeauna cele mai bune rezultate, mai ales când există un ţel comun: educaţie de calitate pentru un viitor mai bun al tuturor copiilor României. Astfel, în cadrul dezbaterilor parlamentare din comisiile Camerei Deputaţilor, la care am participat de fiecare dată, a fost propus un număr mare de amendamente, iar multe dintre ele care au fost acceptate adresează probleme importante pentru învăţământul din România, precum: prevenirea şi combaterea abandonului şcolar, combaterea analfabetismului funcţional, implementarea unei educaţii centrate pe elev, asigurarea siguranţei în unităţile de învăţământ, o mai bună pregătire a cadrelor didactice, respectarea normelor de etică şi deontologie universitară", a completat ea.