Profesorul de istorie care vorbeşte despre filme, artă sau publicitate! Predă interdisciplinar şi face legătura cu domenii de interes pentru elevi. Îi încurajează să gândească singuri, să facă legătura între informaţii, să le aplice în viaţa de zi cu zi! Un nou episod din seria „Profesori pentru viitor”, la Jurnal pentru copii, duminică, de la 9.30!
„Papa cu un mare lider religios musulman, Barack Obama cu liderul comunist chinez, cred că mai încolo e Angela Merkel cu Sarkozy. Ce vrea să spună chestia asta?”.
Cu astfel de discuții își încep ziua elevii clasei a zecea, la ora de istorie. Dan Solcan, profesorul lor, știe că are de a face cu o generație născută în era informației și a vitezei, așa că orele sale sunt adaptate la realitățile vremurilor.
Dan Solcan, profesor de istorie: Dacă vrei să înţelegi impactul propagandei totalitare teribil, nu trebuie neapărat să mergi pe varianta clasică, ci poţi să analizezi filmul „The Wall” al lui Pink Floyd.
Mihai, elev: Vorbim despre lucruri care în general nu se fac la şcoală, cum ar fi acum marketingul, sau lucruri de cultură generală, muzică, cărţi, filme.
Maria, elev: E o istorie combinată cu filosofie din punctul meu de vedere şi asta o transformă într-o oră specială.
Atmosfera din clasă îi ajută să se relaxeze, să își deschidă mintea, dar și sufletul, în fața unui dascăl pe care îl interesează ce au de spus.
Alexandru, elev: Ne dezvoltă şi cultura generală şi ne ajută să devenim persoane mai bune, în acelaşi timp.
Dan Solcan, profesor de istorie: Nu trebuie să fie neapărat primii, nu e obligatoriu. Dar, în momentul în care termină, să fie pe picioarele lor, să ştie care sunt opţiunile lor, să poată face alegeri în cunoştinţă de cauză şi, dacă se poate, să fie buni cetăţeni. În România de astăzi avem nevoie de buni cetăţeni.