Foto: TNB
„Este ca și cum i-ai cere lui Usain Bolt să aibă și un doctorat în suta de metri. Dacă Pavarotti ar fi fost invitat să predea canto la București, el n-ar fi putut fi admis pentru că nu avea studii. Dar Pavarotti era cel mai mare tenor al lumii. Avea o privighetoare în gât și obligația lui profesorală ar fi fost să explice studenților cum să respire ca să poată să-l ia ușor pe Do diez de sus, cum spun tenorii. Fănică Luca, marele nostru naist, avea patru clase primare, dar el i-a învățat naiul pe Zamfir și pe marii naiști ai României. Harul, talentul, geniul nu au nevoie de doctorate în artă. Și astfel s-au pierdut marii maeștri ai școlii de artă pentru că ei nu au acceptat această jignire, cum am putea să-i zicem. Iar dacă tot umblăm acum la doctoratele astea plagiate, dacă s-ar scutura doctoratele din domeniul nostru, am avea mari surprize”, a spus actorul.
De asemenea, Ion Caramitru a explicat că numărul mare al școlilor de teatru din țară a dus la „descalificarea masivă a calității”. Actorul a subliniat că „opera marelui artist” este doctoratul lui.
„Pe parte artistică, însă, acest număr imens de școli de teatru care există în țară a dus și la descalificarea masivă a calității, iar sistemul doctoratelor în artă este una dintre cele mai mari prostii care s-au făcut în țara asta. Nu există doctorate în artă, este o prostie. Nu există nici în lumea bună — și vă dau câteva exemple: Liviu Ciulei, Andrei Șerban, Radu Penciulescu — Andrei mai este în continuare, ceilalți doi nu — au fost și sunt profesori universitari plini la mari universități din lume din America, Suedia, Germania. Opera marelui artist este doctoratul lui, ei au fost angajați pentru notorietatea actului artistic pe care l-au produs deja și lumea se bate pe asemenea oameni”, a precizat Ion Caramitru.
http://www.agerpres.ro/cultura/2016/08/02/interviu-caramitru-nu-poate-un-ministru-al-culturii-tehnocrat-sa-faca-politica-culturala-nationala-fara-sprijin-politic-10-07-03