Secretarul general al Guvernului, Marian Neacșu, a declarat, miercuri seară, la finalul negocierilor pe care Guvernul le-a avut cu Federația Sindicatelor Libere din Învățământ (FSLI), că în acest moment „nu poate fi vorba de o creștere salarială” a profesorilor, care se află în grevă, dar a spus că Executivul le-a propus acordarea unor sume de bani în lunile iunie și octombrie: 1.000 de lei, respectiv 1.500 de lei.
„Nu poate fi vorba de niciun fel de creştere salarială. Colegii din învăţământ sunt la maximul grilei, iar acest Guvern a făcut posibil acest lucru. Nu pot fi acordate sporuri”, a afirmat Marian Neacșu în fața presei, după negocierile cu reprezentanții cadrelor didactice.
El a adăugat că în programul de guvernare care va fi prezentat prioritatea numărul unu va fi Educaţia, iar începând cu 15 iulie, prima categorie care va discuta noua grilă de salarizare va fi Educaţia.
„Faţă de discuţiile anterioare, oferta suplimentară a Guvernului va fi aceea a acordării unei sume în luna iunie şi una în octombrie, legate de cele două evenimente importante, care va consta într-un card pentru cariera profesională, acordată profesorilor şi personalului auxiliar. Suma propusă este 1.000 de lei pentru iunie şi 1.500 pentru octombrie. Astfel de sume să fie acordate şi pentru personalul nedidactic, 500 de lei în iunie şi octombrie”, a arătat el.
Premierul Nicolae Ciucă a anunţat miercuri, în deschiderea şedinţei de Guvern, că nu merge la întâlnirea cu sindicatele din seara aceasta şi că a dispus formarea unei echipe ministeriale formată din miniştrii Educaţiei, Muncii, Finanţelor şi Fondurilor Europene, iar din partea premierului - Secretarul general al Executivului.
Președintele Klaus Iohannis a declarat miercuri că greva din educație este o temă serioasă, că s-au găsit soluții pentru o serie de revendicări ale sindicatelor, dar că e greu de imaginat că toate solicitările vor fi satisfăcute de azi pe mâine.
Greva generală din învăţământ a fost declanşată luni, 22 mai, când peste 150.000 de cadre didactice şi circa 70.000 personal didactic auxiliar şi nedidactic au recurs la această formă de protest.
Editor : A.C.