Asttfel, recent, Ministerul Educaţiei a lansat în dezbatere publică trei propuneri de modificare ale planului-cadru, pentru învăţământul gimnazial. Indiferent de scenariul adoptat, elevii de la clasa a V-a vor avea o oră în minus de limba şi literatura română; limba latină nu se mai preda în şcoala generală, iar cultura civică devine...istorie! În locul lor vor apărea materii noi: educaţie pentru drepturile copilului, tehnologia informaţiei şi a comunicaţiilor sau...educaţie pentru sănătate.
Dacă cei de la minister sunt convinşi că aceste modificări vor revitaliza învăţământul din ţara noastră, experţii în educaţie sunt de altă părere.
Experţii care se ocupă de evaluarea calităţii în Educaţie susţin că măsurile anunţate de reprezentanţii Ministerului nu vor aduce niciun beneficiu.
„După părerea mea, aceste modificări sunt trei noi variante ale vechiului plan cadru”, a declarat profesorul Șerban Iosifescu, președinte ARACIP România.
Specialiştii de la Agenţia Română de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Preuniversitar (ARACIP), instituţie care funcţionează în cadrul Ministerului Educaţiei, spun că nu avem cum să asistăm la transformări spectaculoase atât timp cât materiile, indiferent de numele lor, vor fi predate ca şi până acum.
„Soluția ar fi să nu mai predăm chimie, biologie și să predăm științe”, a subliniat președintele ARACIP.
Profesori titulari şi bine pregătiţi, o programă care să ţină cont în primul rând de cerinţele elevilor şi materiale didactice moderne - sunt trei dintre soluţiile care odată adoptate vor face ca ţara noastră să nu mai fie codaşa Europei, la capitolul educaţie.