Ştefan este unul dintre şcolarii care au dat astăzi examen. Mai emoţionaţi ca el au fost părinţii, care au vrut să-i facă o surpriză băiatului lor. I-au lăsat un mesaj de încurajare în penar pe care Ştefan l-a găsit chiar la începutul testului.
„Mi-a scris-o mama: Dragă Ştefan, tati şi mami te iubesc enorm. Nu te grăbi. Citeşte cu atenţie, scrie frumos şi gata. Începe să-mi fie frică de acest test pentru că mi-e frică de notă”,a mărturisit elevul de la Şcoala Gimnazială „I. G. Duca”.
Copiii au fost susţinuţi şi de învăţători. „De multe ori le-am spus să aibă curaj, să fie atenţi, să citească cu atenţie, să gândească. Să nu se grăbească în rezolvare”, e explicat o învățătoare.
Elevii de clasa a doua au primit două teste: o probă scrisă şi alta orală, ambele de câte 25 de minute. Textele de la fiecare subiect au fost mult prea lungi, spun dascălii.
„Partea de citit la ambele subiecte, că au fost subectul 1 și subiectul 2, de prea mare întindere. Au fost două pagini, printre care şi imagini, pe care ei trebuiau să le urmărească. Într-un timp relativ scurt”, a spus Alina Tăujan, învăţătoare la Şcola Gimnazială „I. G. Duca”.
Mai mult, conţinutul textelor era abstract, plin de metafore şi personificări, susţin învăţătorii. Concret, în timp ce manualele şcolare i-au obişnuit pe elevi cu personaje umane, la examen, dialogul din texte se purta între fluturi, iarbă şi un plop.
„Un pic peste nivelul pe care ni-l oferă manualul. Pregătirea a fost suplimentară şi mă rog am muncit mai mult”, a spus învățătoarea Cornelia Dumitrescu.
„M-am pregătit foarte mult. Am avut emoţii la început dar mami mi-a spus că emoţiile mă împiedică să fac mai bine”, a povestit un elev.
Miercuri elevii de clasa a doua vor susţine următorul examen: cel la matematică.