Majoritatea profesorilor spun că o astfel de materie trebuia introdusă în curricula şcolară. „N-ar fi lipsit de interes dacă în anumite capitole din Cultura Civică s-ar introduce anumite noţiuni astfel încât elevii să se familiarizeze cu valori, cu concepte democratice, cu principii”, spune Florian Hava , directorul Școlii Generale cu clasele I-VIII „Dacia„”.
Psihologii spun că vârsta de 13-14 ani este potrivită pentru acest gen de studiu, deoarece e perioada în care unii elevii încep să devină violenţi. Tot de la această vârstă adolescenţii răspund în faţa legii pentru faptele pe care le comit.
Noţiuni precum „lege” sau „infracţiune” sunt puțin cunoscute de elevi. Unii profesori consideră că noţiunile de drept, fie ele şi introductive, sunt prea complicate pentru elevii din clasa a şaptea.
„Nu ştiu în ce măsură ei pot acum să studieze despre dreptul juridic, cât înţeleg ei la vârsta pe care o au. Mi-e frică să nu-i încărcăm pe aceşti elevi”, este de părere Petru Pasula, profesor de educaţie civică.
Inițiatorii proiectului susțin că educaţia juridică e o metodă prin care se încearcă evitarea delincvenţei juvenile. Numai anul trecut, în Oradea, Poliţia Locală a intervenit la aproape 300 de cazuri de violență în care erau implicați minori.