Deși unii specialiști susțin că gadgeturile ar trebui să lipsească în primii ani din viața copilului, există și voci care susțin că tehnologia ne ajută să evoluăm.
„Tehnologia este foarte prezentă în viața noastră și sunt foarte multe persoane care fug de ea, dar cred că este mai sănătos să acceptăm ideea că este foarte prezentă în viața noastră și să găsim niște metode de a îi face față sau de a ne împrieteni cu ea și de a o folosi în beneficiul nostru și nu în detrimentul nostru”, a declarat psihoterapeutul educațional Mădălina Marinescu.
„Tehnologia este un lucru bun. Și este un lucru de care nu mai putem să scăpăm: chiar dacă ne place, chiar dacă nu ne place. Este o luptă am observat și între parinți și copii: cât să stea pe tabletă sau telefon și în școli la fel”, a adăugat expertul în parenting Otilia Mantelers.
Mădălina Marinescu a precizat că nu totul este o joacă, copiii învață și principiile de bază din codare, dar și despre cum funcționează circuitele electrice.
„Ei aici se joacă cu tableta, dar lucrurile nu se rezumă la o simplă joacă. Învață principiile de bază din codare, desfac elementele astea și se uită să vadă cum funcționează lucrurile între ele, învață despre circuite electrice. Săptămâna trecuta au desfacut o unitate centrală să vadă cum este înăuntru. Nu ne oprim la primul contact cu tehnologia și o folosim așa, doar ca să le dăm ceva de făcut și să nu mai stam noi cu ochiii pe ei”, a declarat psihoterapeutul.
Pe lângă roboți, calculatoare sau tablete, copiii învață să folosească pistolul de lipit, cuiele, ciocanele, șuruburile sau fierăstrăul electric. Mai mult, cei mici sunt încurajați să se joace cu nisip, pietre sau lemne.
„Folosirea ustensilelor precum: cuie, șuruburi, bormașini, antreneaaza foarte bine motricitatea grosieră și motricitatea fina, dar dincolo de asta, impactul pe termen lung are legătură cu încrederea în forțele proprii. Sunt mulți părinți de fete, în special, care spun că fetele nu au ce căuta cu bormașina. Și încercăm să îi contrazicem spunându-le că este foarte important ca fiecare persoană, indiferent dacă este fată sau băiat, să aibă încredere in forțele lui”, a declarat Mădălina Marinescu.
Copiii sunt încântați de activitățile pe care le au de făcut.
„Trebuie să apeși pe un buton și apoi se rotește ceva din vârf și faci găuri în lemn”, a declarat un copil.
„(Dar de ce purtați voi o cască pe cap și ochelari?) Ca să ne protezeje! Să nu ne intre în ochi o așchie sau să nu ne intre în păr o așchie”, a adăugat un alt copil.
„Copiii sunt fascinați de tehnologie și atunci cred că trebuie să o inserăm în viața lor și la școală și acasă: să nu abuzăm de ea, dar să o folosim ca pe ceva normal. Ca pe veselă de exemplu, pentru că este un lucru care există și pe care nu putem să îl mai dăm la o parte”, a precizat Otilia Manteres.
„Pe lângă partea tehnologică, de care băiețelul meu este înnebunit: să deșurubeze, să experimenteze- chiar îmi cere în fiecare zi să facem asta- se pune accent și pe emoțiile lui”, a declarat Ana Roșulescu, mama unui copil.
Părinții care vor o altfel de educație pentru copiii lor, pot vizita oricând o grădiniță hich tech. La final, ei sunt cei care decid dacă tehnologia de la vârste mici este sau nu potrivită pentru puștii lor.
„Chiar a fost unul dintre copii care după prima zi după ce a venit aici mămica lui l-a intrebat: „știi unde te-am adus aici?". Și copilul, foarte relaxat, i-a zis „da, la un loc de joacă". Și mămica i-a spus: „nu, asta este o grădiniță". Adică învățarea se întâmplă prin joacă și prin ritmul natural prin care ei sunt dispuși să învețe lucruri”, a declarat Mădălina Marinescu.