- Leul românesc când a apărut pentru prima oară?
- 1870!
- Foarte bine!
- Sub ce formă? Monedă sau bancnotă?
- Monedă!
- Bravo!
Aşa arată ora de educație financiară la clasa a patra, unde elevii au recapitulat noţiunile despre bani şi economisirea lor. Integrate cu un joc interactiv în echipe.
După ce au răspuns la toate întrebările din „urna economică”, echipele şi-au adunat punctajul. Victor, unul dintre câştigători, e pasionat de serviciile digitale.
„Sunt bancomate, calculatoare, ca să nu trebuiască să fie un om care să calculeze mereu acolo”, spune el.
„S-a pornit ca într-o poveste, cu două personaje, fetiţă şi băieţel, care parcurg ca etape temele principale de educaţie financiară. Copiii au avut un interes din prima zi de şcoală”, spune Irina Istrat, învăţătoare.
2.000 de învățători au predat în acest an şcolar cursul opțional pentru 45.000 de elevi de clasa a III-a și a IV-a. Părinţii sunt mulţumiţi de rezultate. La fel şi iniţiatorii proiectului.
„Îşi dezvoltă în primul rând aptitudini de gândire logică, pentru că avem noţiuni de calcul matematic, transformări din bancnote mari în bancnote mai mici, noţiuni de istorie pe care le întâlnesc în dezvoltarea istoriei banilor”, spune Ligia Georgescu Goloşoiu, consilier la Banca Naţională a României.
Educaţia financiară va fi introdusă din toamnă pentru toate clasele din ciclul primar de învăţământ, în 22 de judeţe. Cursul este o iniţiativă a Băncii Naționale a României, care ajută şi la specializarea profesorilor care predau.