Chestionarul pe care liceenii trebuie să-l completeze are 289 de întrebări, dar nu durează mai mult de 60 de minute. Întrebările sunt, aparent, neobişnuite, dar grăitoare pentru psihologi.
„Prima întrebare ar fi: să realizezi vaze deosebite din sticlă sau să participi în cadrul şcolii sau facultăţii la alegerea manualelor şi cursurilor pentru anul următor? Eu aş opta pentru asta”, spune un tânăr care alege a doua variantă.
Fiecare elev de clasa a IX-a sau a X-a primeşte o invitaţie pe adresa de mail, completează chestionarul online şi primeşte apoi interpretarea rezultatelor.
„Mie personal mi s-a părut interesant testul. M-a ajutat să mă gândesc la ceea ce vreau să fac mai departe”, spune o elevă în clasa a IX-a.
Cei care sunt deja la o facultate spun că testul i-ar fi ajutat foarte mult atunci când au ales specializarea.
20.000 de elevi din Cluj şi alte judeţe învecinate vor avea acces la aplicaţie.
Softul este creat de un american, dar adaptat pentru elevii români.
„Îi învăţăm care sunt principalele domenii pe care ei pot să le aleagă şi, acolo unde sunt discrepanţe, îi învăţăm să înţeleagă că interesele reprezintă preferinţele lor spre anumite meserii”, explică psihologul Anca Dobrean.
Proiectul costă 5 milioane de euro, iar banii vin din Fondul Social European. Toţi elevii înscrişi în proiect trebuie să completeze chestionarul online până la finalul acestui an.