Canicula este suportată cu greu de călători în mijloacele de transport în comun. Majoritatea orașelor din țară au autobuze și tramvaie vechi, care fie nu sunt dotate cu aer condiționat, fie acesta nu este funcțional. De suferit au călătorii, care suportă temperaturi de peste 40 de grade Celsius, dar și angajații, care muncesc ore întregi în condiții grele.
„- Acesta e sistemul de ventilație?
- Da, mai luăm câte o bomboană mentol, ca să ne dea senzația de răcoare.”
La orele prânzului, în tramvaiele vechi din Timișoara, care nu au aer condiționat, temperaturile sunt greu de suportat. Greu le este și vatmanilor care, cu ajutorul ventilatoarelor, încearcă să se răcorească în cabină.
„În acest tramvai din Timișoara temperatura de pe fereastră arată 38 de grade. Singura soluție a călătorilor în aceste zile sunt geamurile deschise”, transmite jurnalistul Digi24, Mihai Vălușescu.
Pe lângă geamurile deschise, ventilatoarele portabile, apa și evantaiul sunt necesare pentru călători în aceste zile caniculare. Călătorii sunt exasperați de situație:
„- Aici, din păcate, în tramvaiul ăsta nu e nici măcar aer condiționat.
- Cum rezistați?
- Eu sunt și cu subtensiune și e destul de complicat, mă lupt cu chestia asta toată vara.
- Vă ajută evantaiul?
- Da, cât de cât, cel puțin acum.”
„- I-aș invita și pe cei care sunt în măsură să ia lucrurile astea să se plimbe așa câteva zeci de minute.
- Ați transpirat. Vă e cald?
- Păi da, alergăm și după ce alergăm mai venim și aici în saună.”
„Sunt vechi, dar merg, asta e”, spune o femeie.
„Din motive efectiv tehnice și anume a faptului că infrastructura nu permite folosit acele zone folosirea tramvaielor moderne, cum sunt cele Bozankaya, suntem obligați să folosim aceste tramvaie vechi și avem 10 în circulație pe aceste trasee și neexistând altă variantă datorită infrastructurii, care este depășită”, a transmis, pentru Digi24, Constantin Cocheci, director general la Societatea de Transport Public Timișoara.
Societatea de Transport din Timișoara dă asigurări că liniile de tramvai vor fi reabilitate în următorii 2 ani, iar atunci vor fi schimbate și aceste tramvaie vechi. Până atunci, însă, călătorii și vatmanii trebuie să suporte temperaturile sufocante din mijloacele de transport în comun.
Editor : Izabela Zaharia