Pentru angajaţii unei firme din România, weekend-ul are trei zile, iar săptămâna de lucru începe marţi. Explicaţia patronului: mai puţine zile de muncă, mai multă eficienţă. Managerul e convins că angajaţii vor fi astfel mai odihniţi, mai motivaţi şi vor da un randament mai bun. Experimentul va dura până la finalul anului, iar oamenii vor primi aceleaşi salarii.
Marţi este prima zi a unei săptămâni de muncă pentru aceşti tineri, care lucrează la o firmă de marketing online. Patronul lor testează săptămâna de lucru de 4 zile în loc de cinci. Angajaţii au astfel mai mult timp să-şi încarce bateriile sau să-şi rezolve diverse probleme. Este cazul acestei tinere, care îşi renovează casa. Cum angajaţii firmei de mobilă nu au fost de găsit în weekend, s-au întâlnit luni.
În firmă e linişte, comunicarea se face în mare parte online. Timpul este limitat, aşa că angajaţii caută modalităţi de a fi cât mai eficienţi.
Biroul este atipic, plin de culoare şi cu citate motivaţionale. Inspiraţie pentru managerul companiei care a stabilit că - până la finalul anului - săptămâna de lucru are doar patru zile. Este convins că asta îi va ajuta pe angajaţi să se concentreze mai bine şi chiar să aducă contracte în plus.
„Prin eliminarea timpilor morţi există o presiune pe o activitate făcută bine într-un timp cât mai scurt”, afirmă Ionuţ Munteanu, directorul unei companii de marketing digital.
Relaxarea este esenţială în pauzele de lucru.
„Eu mă simt la birou ca acasă şi atunci i-am cooptat şi pe colegii mei să se simtă bine pe green-ul de golf”, spune Ionuţ Munteanu, directorul unei companii de marketing digital.
Practica săptămânii scurte de lucru vine din ţări precum Germania, Olanda sau Statele Unite. Angajaţii lucrează în mare parte în companii IT sau marketing.