Cu ce au greșit angajaţii băncii din Cluj. Avertismentul experților

Data publicării:
hoti

Reacţia angajaţilor băncii din Cluj care l-au gonit pe agresor, după ce au refuzat să îi dea banii ceruţi, nu este cea corectă. Este avertismentul specialiştilor în gestionarea situaţiilor de criză. Personalul băncii a avut noroc că hoţul a fost unul amator, care s-a speriat, spune fostul negociator al Poliţiei Capitalei.

Hoţul intră fără probleme în bancă. Se apleacă peste tejghea şi apropie pistolul de faţa angajatului băncii. Totul durează câteva secunde, timp în care îi cere acestuia bani. Cum este refuzat, iese în fugă din bancă.

Carmen Jucan, purtător de cuvânt IPJ Cluj: Prin ameninţare cu un pistol a solicitat bani personalului băncii, personalul a refuzat acest lucru motiv pentru care bărbatul a părăsit incinta unitátii bancare fără a reuşi să sustragă banii.

Fostul negociator al Poliţei Capitalei, şcolit de agenţi FBI pentru a interveni în situaţii de criză, spune că hoţul din Cluj este amator. Şi că practica îndeamnă victimele să colaboreze cu agresorii ca aceştia să nu devină agresivi.

Bogdan Busuioc, fost negociator al Poliţiei Capitalei: Există cei semi-profesionişti. Sunt cei mai periculoşi pentru că prin simpla solicitare nu dai curs acţiunii acestuia, devin violenţi şi pot rezulta vătămări corporale.

Situaţii de acest fel s-au şi întâmplat, spune specialistul. De exemplu, în urmă cu şase ani, o casieră de la o casă de amanet a fost rănită după ce s-a luptat cu o agresoare înarmată cu un cuţit.

Pe imaginile suprinse de camerele de supraveghere se vede că angajata a încercat să o înfrunte pe autoarea jafului după tejghea.

Bogdan Busuioc, fost negociator al Poliţiei Capitalei: E important să conştientizezi că tu eşti victima în acea situaţie şi că e importantă pentru tine, viaţa ta e importantă.

În ultimii ani, angajaţii băncilor trebuie să le facă faţă singuri hoţilor. Inclusiv la cazul de la Cluj, se vede că agresorul a intrat uşor în bancă, fără să fie vreun paznic care să îi pună probleme.

De câţiva ani, legea nu obligă băncile să aibă paznici, asta dacă arată că au un plan de securitate bine pus la punct. Adică camere de supraveghere care să monitorizeze atât în exterior cât şi în interior, seiful să fie pus în loc cât mai sigur şi casieria să fie de asemenea securizată.

Bogdan Busuioc: Dacă vorbim de frontoffice la nivel general în ţară unde sunt peste 14.000 de funcţionari, vorbim de sub 1% care posibil sa fie instruiti.

Băncile nu alocă fonduri pentru a oferi module de pregătire în acest sens, se plânge inclusiv un fost angajat în sistemul bancar.

Cătălin Simion, fost angajat bancă: Eu am lucrat în domeniu bancar câţiva ani, în mai multe funcţii şi consilier şi director de agenţie şi director de sucursală. Nici atunci şi cred că nici în prezent personalul nu beneficiază de instruire pentru gestionarea unor asemenea situaţii. Între 2005 şi 2010 cel puţin în 3 bănci nu au existat niciun fel de cursuri de instruire.

În urmă cu câteva zile un alt hoţ a reuşit să fure 20.000 de lei dintr-o bancă din Cluj după ce i-a ameninţat pe angajaţi cu un cuţit.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri