Cel mai lung tunel din România va avea două galerii şi două benzi de circulaţie pe sens. Unde va fi construit
Data publicării:
Documentația pentru cea de-a doua etapă a licitației pentru tronsonul autostrăzii Transilvania care va include și tunelul Meseș a fost transmisă de Compania de Drumuri la ANAP. Tunelul va avea două galerii şi două benzi de circulaţie pe fiecare sens și va avea o lungime de 2,9 kilometri.
Cel mai lung tunel din România este cu un pas mai aproape de construcţie, după ce Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis la ANAP pentru validare documentaţia pentru etapa a doua a licitaţiei tronsonului Poarta Sălajului - Zalău - Nuşfalău, care include şi tunelul Meseş (Autostrada Transilvania), a scris ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu, într-o postare pe Facebook.
Prima etapă a licitaţiei pentru acest lot a fost lansată, în luna aprilie 2020, la un preţ estimat de 4,5 miliarde de lei (fără TVA).
"Cel mai dificil lot al autostrăzii Transilvania are o lungime de 41 de km, din care 2,9 km reprezintă tunelul Meseş, cu un cost estimat de aproximativ 1 miliard de lei (fără TVA).
Tunelul (forat) va avea două galerii şi două benzi de circulaţie pe fiecare sens. Pe acest lot urmează să mai fie construite 65 de viaducte, poduri şi pasaje, cu o lungime totală de 13 km", a notat Grindeanu.
Contractul, finanţat prin POT 2021-2027, prevede 12 luni pentru proiectare şi 36 de luni pentru execuţia lucrărilor.