Alexandru Nenciu, desemnat în 5 mai câştigătorul concursului de realizare a unui logo pentru Bucureşti, a fost validat, în condiţiiile în care nu au apărut sesizări de plagiat sau de asemănare cu alt logo existent. Iniţial, fusese ales câştigător un designer din Timişoara, Narcis Teodor Lupou, însă lucrarea sa a fost descalificată pentru că seamăna cu unul dintre logo-urile oraşului Taipei.
Potrivit unui comunicat al Primăriei Bucureşti, decizia juriului privind câştigătorul concursului pentru realizarea unui logo reprezentativ pentru municipiul Bucureşti a rămas definitivă, după ce lucrarea aleasă a fost expusă public de către organizatori timp de o săptămână, interval în care puteau fi făcute sesizări privind originalitatea acesteia sau similitudinea cu alte logo-uri existente.
Câştigătorul este Alexandru Mihai Nenciu, iar înmânarea premiului şi semnarea contractului de cesiune a drepturilor de autor vor avea loc în perioada următoare.
Primăria Bucureşti precizează că, în urma numeroaselor solicitări primite din partea publicului, toate lucrările participante la acest concurs au fost expuse pe pagina de Facebook a municipalităţii, cu excepţia celor pentru care autorii au transmis explicit solicitarea de a nu fi publicate.
În funcţie de aprecierea pe care o vor primi din partea publicului, unele dintre aceste logo-uri vor primi premii simbolice pentru popularitate, iar autorii vor fi incluşi într-o bază de date pentru a fi solicitaţi pentru lucrări viitoare de grafică de către instituţiile subordonate ale Primăriei Capitalei.
Logo-ul propus de Alexandru Mihai Nenciu „reconstituie etapele unei istorii”, prin combinarea unor edificii reprezentative ale Capitalei: Arcul de Triumf, Palatul CEC, Ateneul Român şi Arena Naţională.
„Logo-ul creat de mine încearcă să spună o poveste, să reconstituie etapele unei istorii, prin reprezentarea simplificată a patru edificii-simbol ale Bucureştiului: Arcul de Triumf, Palatul CEC, Ateneul Român şi Arena Naţională. Logo-ul nu este altceva decât un vector de transmitere a identităţii colective”, susţinea Alexandru Nenciu.
Primăria Capitalei anunţa, la începutul lunii mai, că Narcis Teodor Lupou, un designer din Timişoara, în vârstă de 32 de ani, a câştigat concursul pentru realizarea unui logo reprezentativ al Bucureştiului, premiul care îi va fi acordat acestuia fiind în valoare de 50.000 de lei brut, sumă ce reprezintă cesionarea exclusivă a drepturilor de utilizare a lucrării. Lucrarea a fost, însă, descalificată, joi, pentru că seamănă cu unul dintre logo-urile oraşului Taipei.
Ulterior, Primăria a ales un alt logo, următorul clasat în funcţie de punctaj, acesta fiind realizat de Alexandru Mihai Nenciu.
Municipalitea preciza în 5 mai că a decis, de comun acord cu juriul, ca înmânarea premiului şi semnarea contractului de cedare a drepturilor de autor să aibă loc în şapte zile de la comunicarea deciziei, timp în care logo-ul va fi publicat pe site-ul Primăriei Capitalei şi pe pagina sa de Facebok, câştigătorul fiind validat doar dacă în acest interval nu apar sesizări de plagiat sau de asemănare cu alt logo existent.
În concursul organizat de Primăria Capitalei s-au înscris 230 de persoane, 204 înscrieri fiind validate şi punctate de juriu în funcţie de cinci criterii: relevanţa pentru tema concursului, design atractiv, originalitate (îmbinarea elementelor care îmbină tradiţia istorica a Bucurestiului cu tendinţele actuale), funcţionalitate (vizibilitate si lizibilitate, să fie uşor recognoscibil, să poată fi imprimat şi pe suprafeţe mici fără să se piardă detalii esenţiale) şi adaptabilitate (să permită declinarea ulterioara a unor branduri sectoriale).
Juriul a fost format din primarul Capitalei, Gabriela Firea, profesor Mircia Dumitrescu, membru corespondent al Academiei Romane, secţia de Arte, Arhitectură şi Audiovizual, Adrian Majuru, directorul Muzeului Municipiului Bucuresti, Anca Boeriu, lector la departamentul Grafică al UNARTE, dr. Vladimir Nicula, lector la Universitatea de Arhitectură şi Urbanism Ion Mincu, Ioana Ciocan, vicepreşedinte Uniunea Artiştilor Plastici, Dochiţa Zenoveiov, brand innovator, "INOVEO”, Bogdan Naumovici, managing partner "23 Communication Ideas”, Corina Vinţan, managing partner "Links Associates” şi Mirel Palada, sociolog.
Concursul s-a derulat în perioada 20 martie - 20 aprilie 2017, după ce consilierii au aprobat, în şedinţa CGMB din 28 februarie, proiectul de hotărâre în acest sens.
Sursa: News.ro