Arafat, despre dispecerul care a umilit doi părinți: „Nimeni nu acceptă un astfel de mod de adresare către un apelant la 112”

Data actualizării: Data publicării:
raed arafat inconjurat de jurnalisti si microfoane
Șeful Departamentului pentru Situații de Urgență, Raed Arafat. Foto: InquamPhotos/Octav Ganea

Șeful DSU, Raed Arafat, spune că modul în care dispecerul de la Ambulanță a vorbit cu doi părinți din Cluj, care soliciaseră ajutor la 112, este „inacceptabil”. El spune că, deși nu era o urgență, situația putea fi rezolvată trimițând un echipaj pentru a consulta fetița la domicilu.

„Este inacceptabil. Modul de a vorbi cu oameni care solicită ajutor nu poate să fie în acest hal. Chiar dacă tu, ca personal medical, consideri că nu e o urgență, pentru părinții respectivi, faptul că văd cum copilul lor are sânge în urină sau e cu sângerare este ceva care îi sperie”, a spus Arafat la Digi24.

„Putea să se rezolve ușor, vorbind frumos cu ei, discutând, explicând. Și se poate trimite o mașină de consultații la domiciliu să vadă fetița sau să fie fetița transportată cu unul dintre părinți la o unitate de primiri urgențe. Existau alternative pentru medicul respectiv”, a adăugat el.

„Modul în care a fost abordată problema din păcate nu este unul profesionist, pentru asta am solicitat și o anchetă disciplinară. Procedura durează 3 zile, trebuie să o asculte pe doamna, să ia declarația, să asculte ce s-a vorbit acolo. Decizia nu are cum să fie, după părerea mea, că și-a făcut treaba corect. Nimeni nu acceptă un astfel de mod de adresare către un apelant la 112, mai ales că oamenii vorbeau politicos, nu au jignit-o. Deci nu pot să spun că a reacționat pentru că cineva a agresat-o telefonic. Sunt părinți care au solicitat ajutor și trebuia să fie tratați ca atare.

Nu ai cum să spui unui părinte care vede copilul că are dureri și urinează sânge: așteaptă până mâine când vine medicul de familie. Modul de discuție a fost deplasat, comentariile nu erau la locul lor”, a mai spus șeful DSU.

Arafat spune că surmenajul și turele suplimentare ale celor de la 112 nu justifică modul în care operatoarea s-a adresat celor doi părinți.

Bărbatul care a sunat la 112, Iosif Zigor a povestit la Digi24 că a reușit să obțină o ambulanță pentru fetiță abia la al treilea apel, când a vorbit cu un alt dispecer.

A doua oară când a sunat la 112, a vorbit cu aceeași operatoare, care i-a spus din nou că nu va trimite o ambulanță.

„Doamna care a vorbit m-a jignit că nu știm să căutăm de copii, că ea și-a crescut copiii”, a adăuat el.

Editor : Monica Bonea

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Cum a arătat Romina Gingașu mireasă. Imagini de colecție de la nunta româncei cu miliardarul Piero Ferrari
Digi FM
Tudor Chirilă, după ce a certat un șofer în trafic: ”La asta se ajunge când nesimțirea și lipsa de eficiență...
Pro FM
Andrea Bocelli, dezvăluiri despre accidentul în urma căruia a rămas orb: „Acela a fost momentul când s-a...
Film Now
Lui Sean Penn i-a căzut cu tronc o tânără actriță din Republica Moldova. Săruturi în văzul lumii și plimbări...
Adevarul
Sectorul IT nu mai este „tigrul” economiei românești. „Când industria scade, serviciile sunt primele lovite”
Newsweek
Salariu minim european. Care români iau 650 lei în plus pe lună? Din ce lună?
Digi FM
De ce videoclipul personal în care Kate anunţă că a terminat chimioterapia marchează o abordare surprinzător...
Digi World
De ce doarme un japonez doar 30 de minute pe noapte. Face acest lucru de 12 ani încoace
Digi Animal World
Împerecherea unor elefanți, surprinsă de un fotograf. Momentul rar i-a fascinat pe internauți
Film Now
De ce a plâns Salma Hayek în timpul filmărilor cu Antonio Banderas la "Desperado". Ce relație au cei doi în...
UTV
Angelina Jolie si Salma Hayek au intors toate privirile la Festivalul Internatinoal de Film de la Toronto