Șeful Ambulanței Cluj, despre comportamentul dispecerului care a umilit doi părinți: Se poate lua orice măsură

Data actualizării: Data publicării:
telefon pentru apel la serviciul 112
Serviciu de interventie 112. Imagine ilustrativă. FOTO: Agerpres

Directorul Ambulanței Cluj, Horia Simu, a declarat la Digi24 că s-a constituit o comisie de anchetă privind modul în care un dispecer 112 s-a comportat când a fost sunat de cei doi părinți care au cerut ajutor pentru bebelușul lor de un an și jumătate.

UPDATE 11.05. Departamentul pentru Situații de Urgență s-a sesizat cu privire la această situație și a solicitat declanșarea unei anchete disciplinare împotriva operatorului SAJ Cluj, a comunicat Serviciul de ambulanță Cluj.

"Ne delimităm categoric de un astfel de comportament total neprofesionist și nu vom admite ca astfel de situații să fie tolerate, acestea îngreunând scopul comun al tuturor serviciilor de urgență de a răspunde prompt și eficient cetățenilor care solicită ajutorul prin apel la numărul unic de urgență 112.", potrivit sursei citate.


Horia Simu a spus că în acest caz se poate ajunge până la măsura desfacerii contractului de muncă.

"Nici mie nu mi-ar plăcea să mi se vorbească așa", a spus Simu.

El a afirmat că discuția făcută publică a arătat o lipsă de comunicare între dispecer și părinții copilului.

"Ambulanța a ajuns în 10 minute, copilul a fost dus la spital, nu era o urgență majoră, dar felul cum s-a vorbit... S-a constituit o comisie de cercetare și se poate lua orice măsură, inclusiv desfacerea contractului de muncă. Nu-i ceva plăcut și nici mie nu mi-ar plăcea să mi se vorbească așa", a afirmat șeful Ambulanței Cluj.

Reacția vine după ce doi părinți din județul Cluj au făcut publică o discuție pe care au avut-o cu un dispecer de la Ambulanță, atunci când au sunat la 112 deoarece fetița de un și 6 luni urina cu sânge. Le-a răspuns o femeie care i-a certat că n-au sunat la medicul de familie, le-a spus că problema fetiței nu este o urgență și le-a cerut, pe ton ridicat, să nu o învețe ce are de făcut.

Tatăl copilului a declarat la Digi24 că atunci a sunat de trei ori la ambulanță, iar discuția înregistrată a fost prima avută. A doua s-a desfășurat la fel. Abia la al treilea apel, dispecerul a trimis ambulanța, care a ajuns în jumătate de oră.

Discuția a avut loc în noiembrie 2020, dar părinții au obținut-o abia acum de la STS și au făcut-o publică.

Editor : Georgiana Marina

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri