Amenzi majorate pentru etichete mincinoase

Data publicării:
client etichete

Comercianţii care nu trec toate informaţiile pe etichetele produselor alimentare vor primi amenzi chiar şi de cinci ori mai mari. Alimentele nu vor mai putea fi comercializate dacă nu este indicat clar lotul din care fac parte şi ingredientele alergene pe care le-ar putea conţine. Măsurile apar într-un proiect al Autorităţii pentru Protecţia Consumatorilor.

În marile lanţuri de magazine sunt indicate deja pe etichetă, în dreptul fiecărui produs, ţara de origine, lotul din care acel produs face parte, data la care expiră şi distribuitorul. În plus faţă de aceste informaţii, comercianţii vor fi nevoiţi să afişeze şI ingredientele alergene.

În cazul în care nu vor face asta, produsele pot fi oprite de la comercializare. Iar cei care nu se supun regulilor vor fi amendaţi cu sume cuprinse între 1.000 şi 50.000 de lei. Acum sunt de cel mult 10.000 de lei.

Reporter: Vă uitaţi pe etichetă atunci când cumparați un produs vrac?

Client: Da, întotdeauna. Sunt alergică la multe chestii.

Client: În primul rând, termenul... producătorul.

Client: Data expirării, ce conţine.

Reporter: V-ar interesa să vedeţi, de exemplu, ingredientele alergene?

Client: Da, m-ar interesa.

Cutiile cu lapte ar fi trebuit să aibă deja etichete cu informaţii noi. Legea trebuia să intre în vigoare, numai că a fost încălcată procedura europeană. Producătorii spun că nu era singura problemă.

„Cel mai aberant era să se treacă pe etichetă ţara de origine şi locul. Locul înseamnă ferma, gospodăria populaţiei. Dacă eu iau lapte de la 1.000 de mici fermieri, trebuia să-i trec pe toţi 1.000 pe etichetă”, spune Dorin Cojocaru, preşedinte APRIL.

Între timp, legea a fost modificată, iar săptămâna viitoare va intra în dezbateri în Parlament. Ar fi trebuit să ajute producătorii români, dar schimbarea etichetelor va afecta afacerilor din cauza costurile mari.

Ca să schimbăm etichetele care se comandă cu șase luni înainte, se fac stocuri pe un an de zile, înseamnă costuri suplimentare. Unele companii au de la zeci de mii de euro până la milioane de euro”, mai spuen Dorin Cojocaru.

Pentru a acoperi aceste costuri, companiile ar putea fi nevoite să crească preţul produselor vândute.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri