A început construcția celui mai lung tunel rutier subacvatic din lume. Va dura 7 minute să ajungi din Germania în Danemarca

Data actualizării: Data publicării:
profimedia-0882402586
Cel mai lung tunel rutier și feroviar din lume este construit pe sub Marea Baltică și măsoară 18 kilometri. Sursa foto: Profimedia

Cel mai lung tunel rutier și feroviar din lume este construit pe sub Marea Baltică și măsoară 18 kilometri. Regele Frederik al X-lea al Danemarcei a inaugurat recent primul element de construcție al viitorui tunel feroviar care va lega cele două țări, scrie CNN.

Se preconizează că lucrările se vor finaliza în 2029, iar acest tunel va contribui la tranziția ecologică a sectorului transporturilor. În plus, va reduce timpii parcurși între cele două țări. O călătorie traversată în prezent cu feribotul durează 45 de minute, iar prin tunelul subacvatic se va putea face în doar șapte minute. Se estimează că mașinile vor putea traversa Marea Baltică în doar zece minute pe cele patru benzi care vor fi construite. 

2.500 de persoane lucrează la construcția celui mai mare tunel subacvatic din lume

Tunelul, al cărui nume oficial este Fehmarnbelt Fixed Link, va avea o lungime de 18 kilometri, este unul dintre cele mai mari proiecte de infrastructură. Până la 2.500 de persoane vor lucra direct la proiectul de construcție. Michael Svane de la Confederația Industriei Daneze, una dintre cele mai mari organizații de afaceri din Danemarca, a declarat pentru CNN în 2022 că el crede că tunelul va fi benefic pentru întreprinderi din afara Danemarcei. Va fi cel mai lung tunel combinat rutier și feroviar din lume. Acesta va cuprinde două autostrăzi cu două benzi - separate de un pasaj de serviciu - și două căi ferate electrificate.

Ideea de a se construi un tunel pe sub Marea Baltică a luat naștere în 2011, când s-a decis ca o legătură între insula Lolland din sudul Danemarcei și insula Fehmarn din nordul Germaniei. Lucrările pe partea daneză au început în iulie 2022, iar pe partea germană un an mai târziu. Întreaga construcție va costa 55,1 miliarde de coroane (8 miliarde de dolari) și va fi plătită de utilizatorii din Danemarca. Guvernul danez va decide taxa de drum pentru tunel într-o etapă ulterioară.  

În prezent, traficul între peninsula scandinavă și Germania prin Danemarca poate fi efectuat fie cu feribotul prin Fehmarnbelt, fie pe o rută mai lungă prin podurile dintre insulele Zealand, Funen și peninsula Iutlanda.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Românii plecați pentru o viață mai bună se întorc masiv în țară, dar se răzgândesc și...
Digi FM
Cea mai veselă familie de la Hollywood. Kate Hudson, superbă alături de mama ei, celebra Goldie Hawn, și de...
Pro FM
Christina Aguilera, irezistibilă într-un body mulat, asortat cu dresuri plasă. Cântăreața e într-o formă de...
Film Now
În anii '90, toți bărbații visau la ea, dar ea era copleșită de probleme. Cum arată Heather Locklear la 63 de...
Adevarul
Un violator care se identifică femeie a fost condamnat la 6 ani și jumătate într-o închisoare pentru bărbați
Newsweek
Legea pensiilor, schimbată. 2.400.000 pensionari au pensie mărită în octombrie. În ce zi intră banii
Digi FM
Sandra Bullock, omagiu emoționat adus regretatei actrițe Maggie Smith: Mi-a făcut viața mai dulce
Digi World
Unul dintre cele mai frumoase orașe din lume, vulnerabil în faţa creşterii nivelului mării. Plajele ar putea...
Digi Animal World
Reacția unui bărbat când se întâlnește cu un urs în fața propriului garaj. Imaginile sunt virale: „Ce calm e!”
Film Now
De ce a fost concediat Charlie Sheen din serialul "Doi bărbați și jumătate". Autodistrugerea starului care...
UTV
Zoe Kravitz a lasat totul la vedere intr-o rochie mini din dantela la Paris Fashion Week. Lookul care a...