Mihai Marcu, CEO MedLife: Nu cred că această pandemie se va finaliza curând, dar sper că va fi ceva mai blândă

Data actualizării: Data publicării:
Mihai Marcu Articol sustinut de MedLife

“Nu suntem în valul 5, România a fost mai puțin blocată decât alte țări și este foarte bine că am introdus sistemul verde, galben și roșu. Vezi situația din județul tău și pentru economie este mai predictibil”, spune Mihai Marcu, CEO MedLife. “Ne implicăm în monitorizarea pandemiei, investind în cercetare și oncologia devine o prioritate, mai ales că, din păcate, screeningul de cancer a avut mult de suferit în această perioadă.” Cu o cifră de afaceri de 340 de milioane de euro, MedLife va continua să investească în prevenție, cercetare și proiecte cu impact real asupra comunității.

Am auzit o teorie la începutul epidemiei de la Dima Jardan care și secvențiază virusul: "de la Darwin încoace, orice ființă dorește să se perpetueze, ori un virus care își omoară gazda nu se va perpetua, pentru că nu are cui să dea, însă poate să devină o gripa sezonieră sau ceva similar". Omicron poate fi primul semn în această direcție, dacă se dovedește că mortalitatea este atât de mică. Nu cred că se va finaliza această pandemie curând, cred că o să mai stea, poate, câțiva ani, dar vreau să sper că va fi ceva mai blândă.

Investiție de 3,5 milioane de euro într-un laborator de biosecuritate unde se va lucra cu virusuri vii

Este un laborator integrat, refăcut complet, nu este numai Biosafety Level 3 laboratory (BSL3 lab). Are toata gama de laborator: chimie, hematologie, imunologie, genetică, biologie moleculară, anatomie patologică. Sunt trei astfel de laboratoare BSL3 în România, sperăm să fim noi al 4-lea. Responsabilitatea este mare, suntem avansați, atât din punct de vedere fizic, cât și al acreditării extrem de complicate pentru acest tip de laborator.

Ce poate să facă un asemenea laborator? Un laborator privat într-o pandemie ar putea să ia orice tulpină nou apărută în România și să vadă ce vaccin funcționează împotriva ei prin anticorpii neutralizanți.

Oncologia devine o prioritate

Unul dintre proiectele noastre cele mai importante este cel de oncologie. Cu un an - doi înainte de pandemie, am anunțat oficial investitorii că pentru noi oncologia devine o prioritate, după cum se poate vedea și din ultimele două achiziții și intrări în grup, Neolife și OncoCard. Neolife este, probabil, vârful de lance în zona de radioterapie din România cu un know-how excepțional adus din Turcia.

Acesta este un proiect gândit, implementat și pe care pandemia nu l-a oprit sub nicio formă, mai ales că, din păcate, screeningul de cancer a avut mult de suferit în această perioadă.

Faptul că noi am respectat regulile jocului și am ajutat la trasabilitatea acestor pacienți, cred că a fost bine primit de către sistemul public

Când am anunțat că se vor vaccina între 24-25 % dintre români, pe 15 martie anul acesta, tendința unor oameni politici a fost să creadă că este o exagerare și că vom ajunge lejer la 50%. În august erau fix 24,5%, înainte de valul 4, cum am anticipat, pe baza analizei noastre.

O companie care nu doar stă să facă planuri, ci le implementează cu adevărat, reușește. MedLife a crescut constant și planificat

Suntem o companie mare, ne-am obișnuit să creștem și o să mai creștem. MedLife a crescut constant de ani de zile, cu peste 20%. Când ne-am listat aveam o cifră de afaceri de 85 de milioane de euro în anul precedent. Pentru anul acesta nu vă pot confirma o cifră, fiind listați la Bursă, însă probabil vom ajunge la 340 de milioane de euro.

MedLife nu este o companie care crește la întâmplare, ci pe baza unei strucuri: ne uităm pe harta României, pe număr de locuitori, pe venitul mediu pe fiecare oraș, ce patologii există în anumite zone ale țării, ce ofertă de medici disponibili există și hotărâm care e următorul pas pe care îl facem. Deci, acest proces este sistematic, bugetat cu un an înainte. De aceea, cred că o companie care implementează planurile cu adevărat, nu doar stă să facă planuri și 10 comisii, reușește.

MedLife este liderul pieței de servicii medicale, având cea mai extinsă rețea la nivel național și se află deja în dublul locațiilor decât orice alt competitor. Pentru 2022 compania are trasate pe hartă câteva orașe pentru dezvoltarea și consolidarea business-ului, iar în anii următori estimează că va acoperi toate orașele mari, reședințe de județ.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri