Sunt biciclişti care au preferat să nu mai stea în coloana de maşini în drumul lor spre munte aşa că au înfruntat drumul pedalând, iar prietenii lor i-au susţinut din tren.
"CFR a transformat un vagon de tip bar-bistro în unul dedicat schiorilor si bibicliştilor. Sunt 20 de locuri dedicate acestora, iar închirierea unui vagon pentru dus-întors costă 1200 de lei", Cătălin Bălan, reporter Digi24.
În acest preț pot intra între 20 şi 40 de călători, cu tot cu echipamentele sportive. Aceştia trebuie să se întoarcă, însă, într-un interval de 12 ore. CFR vrea să înfiinţeze câte un astfel de vagon în toate celelalte şapte regionale.
"Ţinând cont de faptul că anul trecut am vândut peste 50.000 de locuri pentru biciclete în compunerea acestor trenuri, am luat această decizie.
După cum vedeţi sunt aşezate bine, sunt fixate bine, nu au nico problemă şi chiar mai e un pic de culoar pentru circulaţie", Iosif Senteş, director general CFR Călători.
Laurenţiu Ene are 15 ani şi a pedalat deja prin aproape toată Europa, împreună cu tatăl său. A văzut astfel de modalităţi de transport ale bicicletelor în ţările vest-europene şi de acum are de gând să călătorească mai mult cu trenul şi în România.
"Ar funcţiona cam aşa: de oriunde ai veni, te urci în tren, ajungi undeva mult mai repede, ai timp să vizitezi alte lucruri unde te duci, te şi plimbi şi economiseşti timp", Laurenţiu Ene, ciclist.
"Este un mod foarte rapid şi foarte facil de a circula, la fel ca în Europa. Foloseam vagoane de clasă, vagoane care erau un pic incomode pentru transportul bicicletelor. Acum o să folosim şi mai des această facilitate, mai ales pe zonele aglomerate", Mihai Deneş, vicepreşedinte Asociaţia Adevăraţii VeloPrieteni.
reporter: Cătălin Bălan / operator: Cătălin Avram