Măsuri speciale în unitățile de învățământ din tot județul Timiș, cu privire la posibila epidemie de gripă. Personalul auxiliar trebuie să dezinfecteze toate spațiile și obiectele din școli, mai ales cele cu care cei iau contact elevii din clasele mici. De asemenea, în fiecare dimineață, copiii sunt atent controlați. Pentru ca identificarea cazurilor îmbolnăvire să fie mai eficientă, la un liceu din Timișoara funcționează un sistem foarte simplu și eficient, spun reprezentanții unității de învățământ. Profesorii anunță în fiecare dimineață pe un grup de Whatsapp situația copiilor.
La Colegiul Bănățean din Timișoara, funcționează un grup de Whatsapp, unde, în fiecare dimineață, diriginții și învățătorii semnalează eventualele probleme, dar și numărul elevilor bolnavi.
"Am suplimentat măsurile de igienizare, suntem foarte atenți la ce înseamnă curățenia coridoarelor, a spațiilor școlare. Am creat și un grup de Whatsapp în care ținem legătura cu toți diriginții și învățătorii, în paralel cu metoda tradițională de a merge prin fiecare clasă, astfel încât în timp real să spunem așa suntem informați dacă apar atsfel de situații care din punctul nostru de vedere sunt nedorite", explică Sorin Ionescu - director Colegiul Național Bănățean.
Astfel de controale au loc zilnic. "Am raportat două cazuri de gripă doar până astăzi în rest, sunt viroze respiratorii, dar intră în normalul acestei perioade. Am făcut un instructaj al cadrelor didactice intrăm zilnic la clasă, vorbim cu copiii, le explicăm care sunt măsurile pe care ei trebuie să le aplice spălatul mțâinilor, utilizarea batistei, în timpul tusei, strănutului, aerisirea sălilor de clasă", spune şi Tatiana Bartoș - medic pediatru.
Cazurile de gripă au fost semnalate la clasa I și a II-a. Părinții ai căror copii dau semne de boală sunt sfătuiți să îi ducă pe cei mici la medic și să nu îi introducă în colectivitate până când nu se fac bine. În Timiș, din cele 190 de școli, 107 nu au cabinete medicale. Acolo unde nu există doctori, triajul este realizat de către cadrele didactice.