”Bună ziua, aș vrea să îmi fac și eu un card special pentru bicicletă. De ce am nevoie?”, ”Aveți nevoie de un card și aveți nevoie de adresă mail ca să puteți beneficia. După ce facem cardul puteți să mergeți la orice rastel să luați o bicicletă. Termen aveți să circulați cu ea o oră, după o oră trebuie dusă înapoi”, ”Da”.
Irina este studentă la Politehnică, iar cu bicicleta parcurge acum drumul până la Universitate în mult mai puțin timp.
”Mi se par foarte utile, în special pentru mine, eu personal nu dețin o bicicletă, de obicei la facultate mă duceam pe jos sau cu taxiul, iar așa o să îmi fie mult mai bine și e și mai plăcut”, spune Irina Tănăsoiu, studentă.
Cele 300 de biciclete pot fi împrumutate cu ajutorul unui card electronic. Acesta se elibereză gratuit, pe baza actului de identitate, la sediul RATT. Timișorenii s-au grăbit astăzi la ghișee să testeze vehiculele pe două roți:
”Lucrez într-o zonă îndepărtată și plec mai târziu, pe la 12 noaptea plec de acolo, neavând RATT disponibil, chiar mă bucur să folosesc bicicleta”,
”Deci dacă nu vine mijlocul de transpot, o iei, te folosești de ea o oră, ajungi unde trebuiește”,
”Mi se pare o idee bună”.
Vehiculele pe două roți sunt împărțite în 25 de stații din oraș. ”11 dintre ele suprapuse peste stațiile RATT. Cred că este o premieră în România”, afirmă Nicolae Robu, primarul Timișoarei.
”După ce închei fomalitățile, iei bicicleta din rastel și pornești la drum, mare atenție, însă o poți folosi doar pentru transport, nu și pentru plimbări. Iar când ajungi la destinație o lași în stație pentru următorul pieton grăbit”, explică Vlad Ungar, reporter Digi24 Timișoara.
Proiectul a fost finanțat cu bani europeni. A fost nevoie de aproximativ 6 milioane de lei ca bicicletele să devină mijloc de transport public în Timișoara.
Mai multe biciclete amplasate în staţii din Timişoara nu pot fi folosite pentru că autorităţile nu au stabilit cum se vor închiria
Reporter: Vlad Ungar
Operator: Adrian Ionescu
Editor web: Călin Țenche