Acesta este primul tramvai care va fi recondiţionat. Scaunele vor fi înlocuite cu unele cu încălzire electrică. De asemenea, ferestrele vor fi schimbate întru totul, iar întreg designul interior va fi modificat. Nu în ultimul rând va fi instalat şi un sistem pentru internet wireless.
Garniturile de tramvai sunt acum roase de rugină, murdare, iar unele circulă cu geamuri sparte. Vara se transformă în adevărate cuptoare pe roţi, iar iarna în frigidere mobile.
„Mi se pare că iarna e prea frig, iar vara e mult prea cald. Şi prin tramvaie circulă foarte mulţi oameni ai străzii şi câteodată nu poţi să circuli din cauza mirosului neplăcut", „Nu-i curăţenie, se spag geamuri, îs... teroare", „Un oraş ca Timişoara merită mai mult", spun timișorenii.
Lucrările de recondiţionare a primului tramvai vor demara în următoarele săptămâni. Pentru reabilitarea lui, municipalitatea va plăti peste 480.000 de euro unei firme din Arad.
„Tramvai reabilitat înseamnă tramvai pe care nu-l deosebeşti de unul nou, ultramodern, cu toate dotările de rigoare şi cu aspectul de rigoare. Să nu-şi închipuie cineva că reabilitarea înseamnă o vopsire, o schimbare, o chituire pe la geamuri sau lucruri de genul acesta. Se aruncă aproape tot. Numai partea de metal greu se păstrează", spune Nicolae Robu, primarul Timişoarei.
Autorităţile spun că reabilitarea reprezintă cea mai ieftină soluţie. Un tramvai nou nu poate fi cumpărat cu mai puţin de 2 milioane de euro.
reporter: Miodrag Hojda
operator: George Ştefăniţă
editor web: Călin Țenche