În testele efectuate la Timişoara, două mașini au fost puse să frâneze la aceeași viteză, în același punct, pentru a arăta diferența între cauciucurile de iarnă și cele de vară.
”Prin acest test, am vrut să scoatem în evidență importanța echipării autovehiculelor în funcție de condițiile meteo. Aici vorbim de echiparea a două autoturisme identice, cu aceleași caracteristici și aceeasi putere a motorului”, precizează comisar şef Liviu Cristian, de la Serviciul Rutier Timiș.
Ca să îngreuneze și mai mult condițiile de frânare, pompierii au udat carosabilul. Distanța de frânare s-a modificat din nou. Și piloții care au testat mașinile s-au convins de diferențe.
”O diferență foarte mare. Poate salva pe oricine de la un accident, de a intra în cineva, pietoni, orice. Și eu, care până acum nu am făcut testele astea chiar, cum ați văzut, la 50, 60, 70,la 90, la 100 la oră. Știam chestia asta, dar nu credeam că e așa mare diferența”, afirmă pilotul Sergiu Tirla.
”Astfel de teste sunt organizate constant în străinătate, pentru a arăta diferența de eficiență între anvelopele de vară și anvelopele de iarnă”, precizează Traian Pop, organizator.
Adaptarea pneurilor în funcţie de sezon este unul dintre cele mai importante elemente care vin în sprijinul siguranţei şoferilor, susţin atât organizatorii evenimentului, cât şi reprezentanţii Poliţiei Rutiere.
reporter: Ioana Sapianu
operator: George Ștefăniță
editor web: Călin Țenche