Pentru mulţi tineri, mall-ul din Timişoara reprezintă unul dintre locurile culturale ale capitalei Banatului, potrivit unei recente cercetări sociologice.
„Oamenii se întâlnesc cu cultura într-un spaţiu non-formal şi a devenit un reper. Iată că mall-ul este un reper. Pentru că se întâlnesc, se întâmplă activităţi culturale acolo. Deci, ceea ce trebuie să ne propunem noi prin această strategie, pe de o parte, este să armonizăm această dorinţă, peste 30% dintre timişoreni spuneau: vrem să ne întâlnim cu cultura în alte spaţii", ne-a precizat Corina Răceanu, director de proiect la Institutul Intercultural Timişoara.
Iar autorităţile locale, împreună cu Institutul Intercultural Timişoara, au demarat un proiect, în cadrul căruia vor fi atent programate toate evenimentele culturale din capitala Banatului până în 2024.
„Existenţa unui document programatic în domeniul culturii pe 10 ani este esenţială pentru dezvoltarea oraşului în general şi pentru felul în care cultura şi-a adus aici un aport în dezvoltarea oraşului atât din punct de vedere social, dar şi din punct de vedere economic", ne-a declarat Dan Diaconu, viceprimarul Timişoarei.
Pentru elaborarea strategiei culturale a Timişoara sunt alocaţi 300.000 de euro. Documentul va fi finalizat în luna octombrie, iar în proiect este implicată Primăria Timişoara, alături de Institutul Intercultural şi trei oraşe din Serbia.