Potrivit certificatului de urbanism, înainte ca pe străzile Timișoarei să înceapă montarea semfoarelor, primăria ar fi trebuit să ceară și aviz de la Direcția de Cultură.
„Noi considerăm că era cazul să ne ceară un aviz pentru că s-au apropiat foarte de ce avem noi de protejat, respectiv clădiri istorice și monumente. Poate cel mai deranjat este un punct trafo care se află foarte aproape de pomul breslelor”, explică Sorin Predescu, directorul Direcției de Cultură Timiș.
Când cei de de la Direcția de Cultură au cerut oprirea lucrărilor, semafoarele erau deja montate.
„Sunt două sau trei puncte în oraș unde s-a geșit, unde s-au făcut intervenții în proimitatea unor clădiri monument, intervenții care nu sunt corecte și evident noi trebuie să venim cu o corecție la proiect. Au greșit asta pot să vă spun tranșant, au greșit”, admite Nicolae Robu, primarul Timișoarei.
Pe de altă parte, locuitorii Timișoarei continua să se mire de numărul mare de semafoare care au fost montate din oraș
„Din sută în sută de metri sunt semafoare, e ceva de neînchipuit, darămite de trăit, e o situație groaznică”, spune un timișorean.
„Semfoarele... nu era nevoie, trebuia o limitare de viteză și cred că era suficient”, adaugă un alt trecător.
„Este un loc unde oamenii traversau fără semafor de fiecare dată și acum traversează chiar pe culoarea roșu”, este de părere o timișoreancă.
Perioada inițială de implementare a proiectului era ianuarie 2013 – decembrie 2015, doar că termenul a fost prelungit. Proiectul prevede semaforizarea a 134 de intersecții din Timișoara și montarea a 230 de camere video pentru monitorizarea traficului. Costurile depășesc 43 de milioane de lei, iar cea mai mare parte din bani vine de la Uniunea Europeană.
Reporter: Vlad Ungar
Operator: Dan Șoșdean