Potrivit directorului DRDP Timişoara, de vină ar fi o eroare de proiectare. Şoseua rapidă este în garanţie, aşa că firma de construcţii lucrează deja la stabilizarea taluzului. Asta după ce la începutul anului trecut constructorul s-a lovit de aceeaşi problemă, într-o altă zonă a autostrăzii A6.
„În această zonă pe autostrada A6 şoferii nu pot să circule cu mai mult de 60 de km/h. Asta după ce taluzul s-a prăbuşit pe o lungime de 150 de metri, cu tot cu şanţurile de scurgere. Acum muncitorii se chinuie să stabilizeze pământul, astfel ca el să nu mai ajungă pe carosabil” - Caterina Ledrer, reporter Digi24 Timișoara.
Exact acelaşi lucru s-a întâmplat şi la începutul anului trecut, dar în altă porţine a autostrăzii. Și atunci taluzul s-a prăbuşit pe o lungime de peste 600 de metri. Constructorul s-a chinuit din martie până în noiembrie să stabilizeze pământul. Însă povestea se repetă.
Discuție reporter – constructor:
- Ăsta a fost făcut acum 3 ani de zile, nu ştiu ce e.
- Tot argila e de vină?
- Sigur.
- Nu înţeleg un lurcu: de ce nu se fac aceste studii? Pentru că întâlnim veşnic aceleaşi probleme.
- Eu ştiu că s-au făcut prin sondaj.
Conducerea Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Timişoara recunoaşte că este o problemă şi că există suspiciuni că ar fi vorba de o eroare de proiectare.
„Constructorul şi-a comandat o expertiză penru că se pare că există unele erori de proiectare. Şi, în funcţie de rezultatul acestei expertize, urmează ca să se aleagă o soluţie de consolidare a acestor demblee care curg. Şi anul trecut şi anul acesta s-au întâmplat aceste alunecări când volumul de apă căzut pe sol. A făcut ca pământul să fie mai încărcat cu apă şi încărcarea lui să ducă la aceste alunecări”, a explicat Horaţiu Simion, directorul DRDP Timişoara.
Restricţia de viteză va fi ridicată, spun autorităţile, peste 2 zile, când autostrada va fi curățată de pământ. În schimb, muncitorii vor continua să facă lucrări în zonă, fără să afecteze traficul, astfel încât situația să nu se mai repete. Autostrada A6 are doar 11 kilometri şi leagă A1 de centura municipiului Lugoj.
A fost construită la pachet cu primul lot din Lugoj – Deva, cu peste 154 de milioane de euro, şi deschisă la finalul lui 2013.
Reporter: Caterina Ledrer
Operator: Adrian Ionescu