Primele imprimante 3D sută la sută românești

Împreună cu alți nouă tineri pasionați de tehnică și inovații, a realizat până acum 50 de imprimante care proiectează de la piese pentru mașini, la decoraţiuni de interior și până la organe ale corpului uman în varianta tridimensională. Toate acestea iau calea țărilor dezvoltate din Europa, dar ajung şi în SUA, Canada și Rusia. Piesele sunt, însă, Made in România.
„Componentele electronice în baza proiectului nostru au fost create la Iași, popularea lor, la Iași și la Cluj Napoca, partea de mecanică, este partea de axe rectificate și rulmenți liniar de la Baia Mare, motorele pas cu pas sunt de la București”, povestește Călin Brandabur, directorul general al companiei.
Așa arată impimanta care proiectează obiecte tridimensionale pentru realizarea căreia aproape că s-a străbătut toată harta României. Iar lista nu se termină aici.
„Materia primă, cum ar fi compozitul și aluminiul este de la Craiova, iar toate serviciile de la asamblare, calibrare și vânzare sunt de la Timișoara”, continuă Călin.
Tot de la Timișoara a pornit și ideea primei imprimante 3D cu componente exclusiv românești, a cărei principiu de funcționare este unul original și care a fost gândit tot de un timișorean. Îi aparține lui Călin Brandabur, un tânăr programator, care și-a văzut visul transformat în realitate în luna ianuarie a acestui an. Motivele au fost simple: costuri mai mici, promptitudine mare, și...
„Am avut nevoie de o calitate foarte bună și lucrând cu furninozi locali am putut să am foarte strânsă legătura dintre mine și furnizori pentru a obține acea calitate. Dacă era în China undeva, sau în altă țară era foarte dificil acest procedeu”, adaugă Brandabur.
După câteva luni de cercetare, lucrurile parcă au explodat.
„După multe iterații și patru prototipuri am ajuns la modelul de serie în iulie. Lumea a fost foarte interesată de produs în sine. Înainte de a-l termina am avut 26 de comenzi, unele dintre ele chiar și plătite”, își continuă timișoreanul povestea.
Așa se face că imprimanele sunt fabricate acum în două ateliere din Timișoara, iar din echipă fac parte zece persoane.
„Asamblarea completă a unei imprimante. Asta este activitatea noastră de zi cu zi. Durează puțin, cam patru cinci , șase ore per imprimantă”, mai spune tânărul.
50 de sisteme au fost realizate în doar trei luni de la stabilirea prototipului final, iar până la finalul anului numărul comenzilor s-a dublat. Clienții vin nu doar din România, ci și din Germania, Italia, Spania, Marea Britanie, Rusia, Canada și Statele Unite. Obiectele realizate in varianta 3D își găsesc aplicabilitatea în domenii de la automotive, până la advertising, arhitectură sau chiar și medicină.
„Ceea ce impimanta a realizat în variantă tridimensională este modelul anatomic al unei inimi, ce aparține unei fetițe de șase ani. Acesta poate fi folosit atât ca material didactic dar și în medicină pentru simularea unei intervenții chirurgicale” - Raluca Popa - reporter Digi24 Timișoara.
„Este o soluție ieftină, ultrarapidă și în același timp performantă, pentru că imprimantele au deja niște caracteristici incredibile”, spune și Florin Serdiuc – reprezentantul unei comapanii din domeniul Automotive.
„Intenționăm să fim printre puținele firme din România care au o filială în Statele Unite. Începrcăm să demonstrăm că si România poate să deschidă filiale în tări mult mai potente și să facă lucrurile mult mi bine și de aici din România”, concluzionează Călin Brandabur.
Reporter: Raluca Popa
Operator: Mihai Pop
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.