Timişoara a fost împărţită în șase zone, iar pentru fiecare perimetru va fi organizată o licitație. Multe dintre trotuarele oraşului nu au mai fost refăcute chiar si de zece ani.
”Nimeni nu mai circula pe trotuare, așa proaste sunt, mergem pe la mașini. Toate sunt sparte. Am văzut că s-au lăudat ce au făcut, dar au făcut numai asfaltul, noi, pietonii nu mai contăm”, ”Cu gropi, murdărie, frunze, tot ce dorești, mai ales iarna, aluneci când vii de la lucru”, ”Groaznic, cu gropi, iar și când sunt făcute și atunci le sparg și uită să le reasfalteze”, spun timișorenii.
Lista trotuarelor care necesită intervenții imediate a fost alcătuită împreună cu consiliile consultative de cartier. ”Vorbim de alocări bugetare în fiecare an, vorbim de sute de kilometri, putem doar să estimăm că vor fi lucrări diferite. Vorbim de asfalt, pavaj, înlocuire de borduri sau nu”, afirmă viceprimarul Dan Diaconu.
În plus, promit autorităţile, pe noile trotuare vor fi trasate și piste pentru biciclete. În maximum patru ani, toată rețeaua pietonală ar trebui să fie înnoită. Anul trecut, Primăria Timișoara a reușit să reabiliteze 40 de kilometri de trotuar.
Din nou, gratuitate pe mijloacele de transport RATT. Măsura ar putea să se aplice de la 1 martie
”Propun Consiliului Local Timișoara să voteze gratuitățile pentru RATT în continuare”, a anunțat și primarul Nicolae Robu. Măsura ar putea să se aplice de la 1 martie. După cum se știe, începând de la mijlocul lunii decembrie, timp de o lună, timișorenii cu venituri sub 2.000 de lei au putut circula gratis, în baza unei hotărâri a CLT, cu mijloacele de transport în comun din Timișoara.
reporter: Sorina Covlea
operator: Adrian Hrișcu
editor web: Călin Țenche