Limita carterului Ronaţ din Timişoara. Nimic nu seamănă cu un oraş de 5 stele. Şoseaua asfaltată se termină aici. Oamenii îşi trec în mâini bicicletele peste linia de cale ferată.
În 2013, municipalitatea promite că va schimba peisajul dezolant din zonă. Aici va fi construit un pasaj subteran care va uni Calea Bogdăneştilor de Calea Şagului. Pe hârtie totul pare simplu. Visul celor din Primăria Timişoara se loveşte în stradă de neîncrederea oamenilor.
Sensul giratoriu de pe strada Michelangelo. Supra-aglomerat. Un proiect semnat încă din 2011. 70 de milioane de lei de la Uniunea Europeană. Pasaj subteran pentru fluidizarea circulaţiei şi uşurarea traficului pietonal. Aceasta este era planul. S-a pus, într-un cadru festiv, chiar şi piatra de temelie. De 2 ani şoferii aşteaptă un semn că lângă acea piatră., se vor pune mai multe.
Piaţa Victoriei din Timişoara. Mii de oameni o străbat în fiecare zi. Şi aici este în plan un pasaj. Rutier. Tot subteran.
Primăria Timişoara mai are un plan. Transformarea Străzii Alecsandri în arteră pietonală. Acum, trec pe aici, în fiecare oră sute de maşini.
Frumosul îi inspiră pe cei de la primărie. Mai multe fântâni arteziene şi artistice vor apărea în perioada următoare în oraş. Nu contează costurile, ci efectul, spune primarul Nicolae Robu, care visează la jocuri de apă şi lumină pe candalul Bega.
De la vorbă, la faptă e cale lungă. De la hârtie, la lopată şi mai lungă. Mulţi timişoreni spun că s-au săturat să li se promită viitorul. Vor să li se construiască prezentul.