Etapa 1 a lucrărilor din Piața Bălcescu - se închid complet bretelele de circulaţie din partea laterală a pieţei. Circulaţia se desfăşoară normal pe benzile din mijlocul intersecţiei.
Etapa 2 a lucrărilor din Piața Bălcescu - se deschid traficului bretelele de circulaţie şi se lucrează cu restricţii la benzile din mijlocul intersecţiei
Etapa 3 a lucrărilor din Piața Bălcescu - se reamenajează alveolele si staţiile de taxi cu restricţii parţiale de circulaţie în zonă afectată
Circulaţia rutieră prin Piața Bălcescu se va realiza pe un carosabil pe două benzi de circulaţie pe sens, direcţiile fiind separate de o insulă centrală. Se vor amenaja benzi care permit întoarcerea în intersecţie la capătul nord -estic şi sud -vestic.
Intersecţia Piața Bălcescu va funcţiona pe principiul ”Cedează trecerea” la toate intrările în intersecţie. În dreptul liniilor de tramvai se vor monta indicatoare ce reglementează prioritatea circulaţiei tramvaielor. În dreptul Liceului Grigore Moisil (Şcoala Generală Nr.22) şi a bisericii se vor amenaja 41 locuri de parcare. Se vor amenaja staţii de taximetre pe str. Ciprian Porumbescu şi alveole pentru transportul în comun pe bulevardul Mihai Viteazul pentru staţiile de autobuz.
Pentru circulaţia pietonală se prevăd trotuare şi platforme pietonale, în funcţie de limitele de proprietate existente. Pentru circulaţia bicicliştilor se vor realiza piste de biciclete care să asigure circulaţia fluentă între Bulevardul Mihai Viteazul şi strada Ciprian Porumbescu.
Reamenajarea intersecţiei Piaţa Bălcescu se va realiza prin utilizarea, în mare măsură, a carosabilului existent, precum şi realizarea unui carosabil nou. Pentru carosabilul existent se va înlocui stratul de asfalt, iar carosabilul nou va avea următoarea structură rutieră: strat de nisisp 7 cm, fundaţie de balast 30 cm, strat de piatră spartă 30 cm şi îmbrăcăminte bituminoasă în 2 straturi. Trotuarele se vor realiza din pavaj de beton, iar parcările cu îmbrăcăminte din beton asfaltic.
În Piața Bălcescu vor fi necesare reglementări şi mutări de stâlpi, atât pentru iluminatul public, cât şi pentru reglementarea reţelei de susţinere a firului de contact pentru transportul în comun. O parte dintre stâlpi se vor muta şi se vor monta şi stâlpi noi.