Spaţiile de parcare au ajuns în posesia locatarilor odată cu apartamentele primite de la stat. Alexandru Furdea, de exemplu, deţine din 1970 un astfel de garaj. Susţine că deţine acte pe construcţie. Asta, deşi în evidenţele primăriei, parcarea nu există.
„Eu, chiar când s-a construit aici, am terminat școala. Deci, cam prin '68-'70, cam așa", afirmă Alexandru Furdea, proprietarul unui asemenea garaj subteran.
De altfel, autoritățile locale au descoperit parcarea subterană din întâmplare, pe când verificau situația garajelor din zonă. Viceprimarul Traian Stoia afirmă: „Circulând pe aici și încercând să reținem niște detalii, am dat de această parcare subterană, care cred că este unică în Timișoara".
Acum că a dat de el, Primăria plănuieşte să transforme locul. Vrea ca toate garajele să fie dărâmate, inclusiv cele ridicate la suprafaţă, în preajma parcării subterane. Proprietarii nu sunt, însă, dispuşi să renunțe la construcţiile lor. „Dacă s-ar face garaje, cu 4 pereți și cu ușă în față, deci să pot să-mi țin o mătură și eu mai știu ce acolo, atunci da, dar dacă se face numai parcare, așa, în spirală sau cum se va face, atunci nu sunt de acord", ne spune Alexandru Furdea.
„Sunt proprietar aici pe acest garaj. Într-adevăr, terenul e al primăriei, dar eu am contract semnat, odată cu locuința am primit acest garaj și sunt intabulat, plătesc impozit pentru acest garaj. Suntem aici (cu) vreo 70 de garaje. Și, bineînțeles, nimeni nu este de acord să se facă această transformare", susține alt proprietar de garaj, Peter Iuliu.
În zonă sunt aproape 100 de garaje, iar suprafaţa de pământ pe care au fost ridicate, unele chiar fără ştirea autorităţilor, se întinde pe aproximativ 2 hectare. Terenul va fi curăţat, promite administraţia locală, iar în locul construcţiilor va fi ridicată o parcare supraterană.
reporter: Miodrag Hojda
operator: Andrei Marina
editor web: Călin Țenche