Procedurile de licitaţie pentru achiziţia celor trebuincioase într-un spital pot dura până la câteva luni. Doar că în fiecare zi este nevoie de materiale pentru ca medicii şi asistentele să-şi poată desfăşura meseria corespunzător. Aşa că angajaţii Clinicii Bega au hotărât să ia atitudine.
Termometrele sau becurile sunt cele mai ieftine obiecte achiziţionate de personal. Cele mai scumpe investiţii se ridică la câteva mii de lei şi au constat în modernizarea unei încăperi pentru asistente.
Investiţiile din buzunarul personalului medical nu sunt deloc ieftine, cu atât mai mult cu cât acestea se fac o dată la câteva săptămâni.
Un tensiometru utilizat într-un spital, de exemplu, funcţionează maximum patru luni, aşadar trebuie înlocuit. Cât despre zugrăvit sau reabilitare de spaţii, aici contribuie mai mult medicii, deoarece salariul de 700 de lei al unei asistente e prea mic să suporte astfel de costuri.
Pacientele care se tratează în cadrul unităţii ştiu care sunt condiţiile din spitalele din ţara noastră, dar au încredere în personalul care le tratează.
Şi conducerea unităţii cunoaşte toate aceste practici din Maternitatea Bega, doar că nu are ce face.
Aproape lunar medicii şi asistentele se reunesc într-o şedinţă pentru a discuta despre viitoarele achiziţii. Nimeni nu este obligat, fiecare alocă suma de care dispune, de la 10 lei până la 400 lei, în cazul medicilor. În cadrul Maternităţii Bega muncesc aproape 30 de doctori şi 40 de asistente şi infirmiere.
Reporter: Maria Rohnean
Operator: Viorel Jiva
Redactor: Călin Țenche