”Pe sistemul de măsurare pe care-l folosim noi pentru proiectare putem vedea un algoritm care detectează pietoni”.
O echipă de specialişti în IT din Timişoara lucrează deja de o bună perioadă de timp la dezvoltarea unor sisteme care permit unui autoturism să se deplaseze singur. O parte din senzori au fost deja instalaţi pe o maşină de teste.
”În momentul în care pietonii sunt identificaţi, o funcţie poate fi folosită pentru a informa şoferul cu referire la o posibilă coliziune sau pentru a ajuta la evitarea unui accident”.
Cum tot timpul este nevoie de minţi strălucite, reprezentanţii companiei au organizat un workshop pentru a recruta doritori în acest sens. Iar ideile nu au întârziat să apară. Cristina Spârlea este pasionată de informatică, iar acum are un nou vis, să ajute la construirea maşinii viitorului.
”În special la senzori, eu m-aş gândi să aibă şi ceva de rezervă. Adică ei se bazează pe senzorii lor că vor funcţiona...şi realitatea uneori se schimbă”, spune ea.
Şi alţi tineri de-abia aşteaptă să facă parte din echipă:
”Eu vreau să implementez ceva, m-am gândit la o chestie până acum şi implicit cu profesorul cu care fac microprocesoare şi microcontrolere, ne-am gândit să dezvoltăm o chestie”, - E secretă? ”Da, momentan, până reuşesc să o aduc măcar în faza de schiţe”.
”A fost interesant pentru că s-a prezentat o nouă tehnologie care va fi implementată în 2018, 2020, sau chiar 2025 cu scopul ca maşina să fie condusă de ea însăşi”.
”Ai vrea să participi la construcţia unei astfel de maşini? Da, ar fi foarte interesant...mai ales mediul ăsta, e destul de deschis şi orice idee se pune în aplicare, deci da, sigur”.
”Au avut foarte multe idei pentru nişte persoane care nu sunt specialiste în domeniu şi foarte multe au fost extrem de pertinente. În partea a doua, am căutat soluţii la cele mai interesante probleme care s-au identificat şi din nou, lucrând în patru echipe, s-au generat foarte multe soluţii, unele deja sunt implementate, iar altele sunt noi şi chiar pretabile pentru patentare”, a afirmat Cristian Băcican, system architect al companiei organizatoare.
50 de persoane au participat la sesiunea interactivă de idei şi soluţii la problemele identificate la softurile autoturismului. Fiecare dintre vizitatori şi-a lăsat la plecare CV-ul.
”Pentru a-i alege vor trebui să susţină şi un interviu, precum şi un test tehnic, iar în urma acestor examene vor fi aleşi cei mai potriviţi pentru job-urile pe care le avem în cadrul companiei”, precizează Miodrag Hojda, reprezentantul companiei organizatoare.
Două echipe alcătuite din sute de angajaţi lucrează la Timişoara la construcţia maşinii viitorului, iar aceştia colaborează permanent cu specialiştii din Germania. Reprezentanţii companiei spun că în maximum 10 ani va ieşi pe piaţă autoturismul care conţine softurile create la Timişoara.
Mașina viitorului capătă inteligență la Timișoara. Vezi cum o poți conduce fără să atingi volanul!
Reporter: Maria Rohnean
Operator: Dan Şoşdean
Editor web: Călin Țenche