Termenii iniţiali de construcţie prevedeau ca lucrarea să fie gata în 22 de luni. Actualii constructori vor trebui însă să termine lotul I al autostrăzii Nădlac - Arad în doar 10 luni, în condiţiile în care, din decembrie, Ungaria va avea deja o autostradă gata la graniţa de vest a României.
Primele lucrări vizează evaluarea terasamentului sau, mai bine zis, cât a afectat vremea terasamentul părăsit timp de aproape 16 luni. Constructorii vor stabili dacă ploaia s-a infiltrat în ceea ce a fost realizat până acum şi dacă totul necesită o consolidare.
”Daunele nu sunt prea mari pentru că stadiul era destul de incipient, nu era suprastructura autostrăzii încă realizată”, afirmă Dănuţ Dascălu, director adjunct, coordonator de proiect.
Unul din planurile noilor constructori vizează reproiectarea pasajelor peste drumurile judeţene ce întretaie autostrada. Acestea vor fi construite după o metodă care cel puţin teoretic ar trebui să economisească timp.
- Veţi reuşi, îl întrebăm pe Dănuţ Dascălu, să respectaţi termenul de predare al lucrării la sfârşitul anului? ”Da, cu siguranţă. Ne vom mobiliza astfel încât termenul să fie îndeplinit”, ni se răspunde.
Conform datelor oferite de constructori, în prezent, pe autostrada Nădlac - Arad lucrează aproximativ 100 de oameni şi 50 de utilaje. Pentru a respecta termenul, însă, firma va aduce pe şantier 450 de oameni şi 300 de utilaje.
reporter: Dan Codre operator: Cristian Kovacs editor web: Călin Țenche