O parte a carosabilului s-a prăbuşit pur şi simplu pe o lungime de câţiva metri. Şi nu este prima dată când se întâmplă. Varianta de ocolire a localităţii Domaşnea a mai fost închisă circulaţiei de 2 ori, din acelaşi motiv.
„Centura localităţii Domaşnea a fost dechisă la finalul anului trecut. Iată că, după 10 luni, drumul s-a prăbuşit. Şi asta în condiţiile în care varianta de ocolire a fost închisă doi ani pentru reparaţii. Nici până acum constructorul şi CNADNR nu au reuşit să găsească o soluţie de consolidare” - Caterina Ledrer, reporter Digi24 Timișoara.
Atât locuitorii din zonă cât şi şoferii care folosesc adesea şoseua s-au săturat de aceleaşi probleme. Acum, se tem că centura va fi închisă din nou pentru remedieri:
„Aici au fost probleme din totdeauna. O să o închidă cât de curând, iar o să intrăm în localitate. Dar nu ne mai miră nimic”.
„Aşa o să rămână că uitaţi, o fost zid de sprijin de piatră seacă. O fugit înuntru. Noi stăm aici aproape. S-o dus, s-o prăbuşit. [E periculos?] Sigur că e periculos că asta tot fuge de aicea”.
„Ştiu că de vreo două trei ori s-o închis”.
Construirea centurii localităţii Domaşnea a început în 2005. După 6 ani, în decembrie 2011, a fost inaugurată. Au trecut 5 luni şi şoseaua s-a închis iar după ce carosabilul s-a prăbuşit. Acum, situaţia se repetă.
„Chiar e strigător la cer. Or avut o problemă atuncea şi actunci chiar au oprit-o total şi n-au reuşit să rezolve problema şi acum vin cu altă problemă. Păi asta în fiecare an o să circulăm o lună două şi după aceea o ţine închisă 10 luni. Este periculos pentru toată lumea, nu numai pentru maşinile mari”, spune Miron Sporea, transportator.
Pentru ridicarea variantei de ocolire de 3,5 kilometri şi reabilitarea a 40 de kilometri din DN6, drumul pe care se află centura, s-au cheltuit 33 de milioane de euro. Reprezentanţii CNADNR nu au oferit un punct de vedere până la această oră.
Reporter: Caterina Ledrer
Operator: Mihai Pop