Pentru că au vrut să scape de grija înscrierilor, cei mai mulți dintre părinți au depus dosarele încă din prima etapă. Peste 5.300 de locuri s-au ocupat încă de atunci: ”Prima etapă e cea mai bună pentru că ai posibilitatea să îți alegi în ce domeniu să îl pregătești, viitorul copilului. În a doua etapă riști să nu mai fie locuri”, - L-ați înscris din prima? ”Da. Pentru că e mai convenabil pentru că știm unde merge copilul știe ce are de făcut”, - Și înscrierea din timp garantează asta?, ”Da”, ”De obicei, toți părinții își înscriu copiii la început, din prima etapă. Pentru că ai timp să te pregătești pentru școală, pentru că ai timp să te pregătești cu el toată vara pentru școală și dacă îl înscrii din prima etapă, alegi și școala pe care o vrei”.
Cea de-a doua etapă de înscrieri n-a mai avut însă acelaşi succes. Nici 300 de dosare nu au fost depuse de către părinţi.
”Până aseară, la ora 20, am avut 276 de cereri valide, ceea ce înseamnă că, încă din prima opțiune, au reușit să își înscrie copii în școală. De luni și până în 18, la nivelul comisiei județene, se va derula o etapă de soluționare a acelor cereri venite din partea părinților care nu au reușit să își înscrie copiii în niciuna din cele două etape de înscriere”, ne-a declarat Aura Danielescu, inspector școlar general adjunct ISJ Timiș.
268 de clase la învățământul de stat, șapte în învățământul special și alte opt în cel privat. Așa arată planul de școlarizare pe care l-au propus din toamnă reprezentanţii Inspectoratului Școlar Județean Timiș.
”Până în momentul de față, la noi, s-au înscris 106 elevi. Avem inlcus în planul de învățământ 100 de locuri, celelalte 6 sunt primite prin suplimentare de la Inspectoratul Școlar”, ne-a declarat Mihai Pârvulescu, directorul Școlii Gimnaziale Nr.16 din Timișoara.
”Locurile s-au epuizat încă din prima etapă. La clasa Step-by-step am avut 25 de locuri și am avut 25 de candidați”, ne-a precizat Claudia Muntean, directorul Școlii Gimnaziale Nr.19 din Timișoara.
Cei mai mulţi părinţi care şi-au înscris deja copiii au optat fie pentru învățământul de stat într-una din școlile cu tradiție, fie pentru învățământul alternativ, de tip step-by-step. Unităţile care au depășit numărul de locuri vor putea cere suplimentarea lor. Ele vor fi redistribuite de la şcolile unde nu s-a alcătuit numărul de clase din planul iniţial.
reporter: Sorina Covlea
operator: Dan Șoșdean
editor web: Călin Țenche