"Ciao, dragi colegi. Sunteți toți, v-ați adunat toți? Da. Putem începe ședința. Conexiune la internet, fie că ești acasă, fie că ești în mașină, oriunde se poate face și unde este robotul acolo vezi aproape totul".
Anita lucrează de mai bine de 10 ani în compania de call center de la Timișoara, iar de când ocupă fotoliul de manager, gadget-ul o ajută să își coordoneze echipa de la distanță atunci când e plecată în delegații. Fiecare mișcare e controlată de manger din tastatură.
"Mai ai de lucru la lista pe care ți-am trimis-o ieri? Mai am încă două mailuri de rezolvat, dar lista ți-o trimit în 40-50 de minute".
Fie că e vorba de calcule, tabele sau discuții cu clienții, robotul le transmite celor 70 de angajați ai companiei din Timișoara toate sarcinile de serviciu. "Plăcut mai ales când ești o firmă multinatională, internatională și ai în mai multe locații, birouri, colegi, șefi îți economisește timp la maxim", spune Anita Țurți, managerul firmei de call-center.
Iar dacă la început angajații de la firma de call center s-au speriat de noul coleg hi-tech, acum roboțelul e parte din echipă:
"La început ne speriam, dar acum suntem obișnuiți cu el și familiarizați",
"E totul real time poate omul să și vadă, îl vezi și tu la față, e aproape de a fi cu persoana lângă tine",
"El se va ocupa de requesturile primite de șefi și de customer services, adică el se va ocupa de preluarea informațiilor și comenzilor clienților noștri".
Compania din Timișoara are filiale în Sibiu, Cluj, Agnita, Mediaș și Reșița. Și acolo, angajații primesc o mână de ajutor de la cei 20 de roboți achiziționați din Statele Unite.
"Este o premieră absolută în România", spune Andreea Krem, investitor.
Prețul unui astfel de robot pornește de la 4.000 de euro.
Reporter: Vlad Ungar
Operator: Adrian Ionescu
Editor web: Călin Țenche