Șoferii care conduc pe DN 7, în apropiereaVămii Nădlac feresc cu greu gropile apărute în asfalt după primul îngheţ mai serios de anul acesta. Dat în folosiță în 2009 după lucrări de reabilitare care au durat doi ani, drumul a fost reparat în medie de trei ori pe an, ultimele două reparaţii fiind făcute deja pe banii statului.
Din păcate pentru şoferi, acest peisaj cu gropi a devenit o obişnuinţă în apropiere de Vama Nădlac. La fel ca şi în anii precedenţi, deşi şoseaua s-a stricat, drumarii întârzie să intervină cu reparaţiile.
De câte ori au fost întrebați de gropile de pe şosea, constructorii s-au legat de valorile de trafic mult crescute față de cât era prevăzut inițial. În loc de 15.000 de maşini pentru cât a fost proiectat iniţial drumul, pe aici trec în jur de 40.000 de mașini zilnic ceea ce duce la o uzură mare asfaltului.
- Ce spuneţi, întrebăm, cum arată drumul după iarnă? ”Dezastru total!”, - E aşa în fiecare an sau doar anul ăsta? ”Nu, în fiecare iarnă”, - Dar oameni la reparat aţi văzut? ”Deocamdată, nu”, ”Foarte multe, foarte multe! Plin de gropi!” - E ceva obişnuit în fiecare an sau doar anul ăsta? ”Tot timpul, în România e ceva obişnuit!” - Dar oameni la reparat aţi văzut? ”Nu, nu, încă nu!”, spun șoferii.
Reparația capitală de peste 50 de milioane euro din 2009 a ținut doar câteva luni după care a fost nevoie să se intervină cu lucrări de peticire. În comparație, reabilitarea anterioară făcută în 1995 a menținut drumul în stare perfectă, fără nici un fel de plombe, până în 2007.
reporter: Dan Codre operator: Cristian Kovacs editor web: Călin Țenche