Să joci golf la zeci de metri înălțime nu e doar un vis pentru angajații unei multinaționale din Timișoara. Patronii le-au dat voie corporatiștilor să se relaxeze practicând sportul cu crosa. Nu au limită de timp, astfel că între două schimburi de e-mailuri sau înainte de ședintele în care se discută despre venituri și cheltuieli, angajații privesc Catedrala Mitropolitană în timp ce încearcă să îl imite pe Tiger Woods. Golful e una dintre politicile firmei.
"Oferim o atenţie deosebită stării de spirit a angajaţilor. Media de vârsta este de 28 de ani şi este important ca angajaţii să vadă că au şi modalităţi de recreere", spune Traian Bota, team leader.
La câteva sute de metri distanță, un danez a transformat un parc într-o lecție deschisă de golf. Se îndoiește că va avea vreodată profit, dar copiii învață regulile sportului alături de părinții lor. Ca în Danemarca.
Jorgen Hansen, om de afaceri: "În ţara mea, golful este sport național, în special minigolful, pentru că poți să mergi cu copiii, să te distrezi cu ei, dar și să ajungi la un nivel profesionist. Oamenilor trebuie să le prezinți acest sport și ulterior vor fi mulțumiți".
În timp ce danezul are scopuri nobile, copiii văd altfel fâșiile colorate la capătul cărora se află o gaură și un băț: "Nu e chiar atat de complicat, doar că uneori trebuie sa dai mai tare să sară peste vulcanii ăştia", "Avem o competiție aici... cine câştigă", "Trebuie să ai puţină îndemânare, dar şi răbdare".
Iar terenurile de golf continuă să apară. Până la finalul anului, la limita dintre Timiș și Arad, un grup de italieni va transforma, cu 200.000 de euro, câteva hectare de teren agricol, într-o bază de golf modernă. Ei se vor alătura cetățenilor străini din Timiș care au investit în golf, pentru că, până acum, niciun român nu a văzut vreo afacere din acest sport.
reporter: Gerhald Ernst
operator: Alin Lungu
editor web: Răzvan Bulacu