Valoarea investiției este de peste 200 de milioane de lei. Din momentul semnării contractului între CFR și constructor, lucrările trebuie finalizate în termen de 36 de luni. După ani la rând a fost lăsată să se degradeze, modernizarea gării din Deva este privită ca o normalitate și de localnici, dar și de turiști.
„Este rău, rău de tot, cum să arate?”, spune un călător.
„E cam neglijată problema. [E bine că intră într-un program de reabilitare și totul va fi schimbat aici?] Da, foarte bine”, spune un altul.
„În această zonă va fi construită o pasarelă metalică acoperită. Aceasta va fi dotată, de asemenea, cu scări și lifturi pentru accesul călătorilor la peroane” - Andrada Velciov, reporter Digi24 Timișoara.
„Omul vine aici să aibă acolo un loc unde să stea până vine trenul, să aibă puțină căldură, să fie civilizat, nu? Și e nevoie de mai multe, să vezi aici o floare, curățenie”, este de părere un alt călător.
„De ce ar avea nevoie călătorii? Păi nu-i niciun scaun aici înăuntru”, admite un altul.
Zona gării Deva face parte din tronsonul 3 Gurasada-Simeria al căii ferate Frontieră-Curtici-Simeria. Proiectul de reabilitare a acestei părți compenente a coridorului IV Pan – European este propus pentru finanţare europeană. „În conformitate cu Masterplanul General de Transport, proiectul este propus pentru finanţare din Programul Operaţional Infrastructură Mare, în perioada 2014 – 2020. În prezent, se află în desfășurare procedura de achiziție publică pentru atribuirea contractelor. Valoarea estimata pentru lucrarile de reabilitare a intregului tronson este de 238.798.917 lei”, se arată într-un comunicat al Biroului Mass-Media al CFR.
Din momentul semnării contractului între CFR și constructor, șantierul trebuie închis în termen de 36 de luni. În afara lucrărilor de modernizare, consolidare și renovare a clădirii principale, proiectul vizează construirea mai multor peroane sau pasarele.
„Potrivit proiectului, această trecere la nivel cu calea ferată va fi desființată. În locul ei va fi amenajată o pasarelă pietonală deschisă care va traversa șinele” - Andrada Velciov, reporter Digi24 Timișoara.
„Proiectul include nu doar reabilitarea gării și a peroanelor, ci și construierea a 4 pasaje peste calea ferată, dintre care unul va fi și auto și pietonal”, susține Monna Voinescu, purtătorul de cuvând al Primăriei Deva.
Gara din Deva a fost construită în anii 80 și a reprezentat, la momentul respectiv una dintre cele mai mari și moderne clădiri din oraș. Prin stația CFR trec acum, în fiecare zi, 62 de trenuri de călători.
Reporter: Andrada Velciov
Operator: Tiberiu Mariș