Compania Fly Romania anunţa în primăvară că de pe Aeroportul din Timişoara va opera opt curse pe săptămână spre Bucureşti şi trei spre Verona.
Compania Fly România trebuia să înceapă operarea de pe Aeroportul din Timişoara în 15 mai. De atunci, a programat 103 zboruri, dar numai 6 au fost onorate. Mai exact, 97 de curse au fost anulate. În acele avioane ar fi trebuit să se afle peste 2.000 de pasageri care au plătit biletele, dar nici acum nu şi-au primit banii înapoi.
Printre pasagerii păgubiţi de compania aeriană se află şi Cătălin Cazan. El a achiziţionat două bilete dus-întors spre Verona. Cursele au fost anulate, dar Cătălin nu a primit nici acum banii înapoi, deşi a făcut toate demersurile necesare. Despre despăgubiri nici nu mai poate fi vorba.
Potrivit regulamentului Comisiei Europene 261/2004, pasagerii a căror zboruri sunt anulate trebuie să fie redirecţionaţi spre alte curse. Operatorul de zbor are obligaţia să ramburseze sumele plătite pentru bilete şi să ofere compensaţii de 250 de euro pentru distanţe mai mici de 1500 de kilometri. Pasagerii păgubiţi au deschis şi o pagină pe reţeaua Facebook, unde se plâng că nu au fost anunţaţi de anularea zborurilor şi că nu au primit banii achitaţi pe bielete. Cu toate acestea, pe site-ul companiei aeriene destinaţiile sunt în continuare disponibile, iar la call center am fost puşi în aşteptare minute în şir şi nimeni nu a răspuns.
„Pe site-ul companiei se pot face în continuare rezervări. Am încercat şi noi şi am reuşit să facem o rezervare spre Verona cu plecare în luna august. Totul ne costă 804 euro.
Dar şansele să şi ajungem la destinţie sunt mici. Călătorii de pe Aeroportul Timişoara sunt indignaţi şi se tem să nu fie şi ei puşi într-o astfel de situaţie: „Nu e o situaţie plăcută mai ales pentru pasageri. Sunt alţii care au alte legături, care trebuie să ajungă în alte ţări, au copii mici. Cred că noi toţi am putea să ne găsim într-o astfel de situaţie”, „E foarte rău pentru ei”, - Nu vă e frică să păţiţi aşa ceva? ”Nu mi-e frică pentru că zbor cu altă companie”, „Eu nu am zburat nicodată, dar nu e corect, măcar să îţi primeşti banii”.
Neseriozitatea, aşa cum o numesc păgubiţii, a companiei Fly România aduce pierderi şi aerogării din Timişoara. Prin contractul semnat cu firma condusă de Ovidiu Tender, aeroportul ar fi trebuit să înregistreze un profit mai mare cu 10% pe an.
„Aeroportul, în acest caz, este la fel ca şi pasagerii. Oarecum dezavantajat, nu păgubit ca şi pasagerii, pentru că a anticipat nişte venituri care nu s-au mai realizat prin neoperarea acestor contracte încheiate cu Fly România. Noi am previzionat nişte venituri în baza cărora am făcut un buget de cheltuieli”, afirmă Dan Idolu, directorul Aeroportului Timişoara.
Unii dintre pasagerii păgubiţi spun că au plecat din Timişoara spre Verona, dar, când să se întoarcă în ţară, au fost anunţaţi că zborul lor a fost anulat şi au fost nevoiţi să apeleze la alte companii aeriene pentru a ajunge înapoi acasă. Unii dintre clineţii înşelaţi au anunţat că se va ajunge în instanţă.
Reporter: Caterina Ledrer
Operator: Adrian Hrişcu
Editor web: Călin Țenche