La primele ore ale dimineţii, atmosfera din sălile de examen freamătă sub imperiul emoţiilor elevilor, care aşteaptă nerăbdători subiectele. Simularea s-a desfăşurat după toate regulile examenului propriu-zis. Clasele sunt supravegheate video, iar pe fiecare coridor a fost de asemenea prezent un cadru didactic. Puţin înainte de ora 11, elevii au pus stiloul jos, au predat foile de examen şi au ieşit cu zâmbetul pe buze.
Testul a fost structurat în două părţi, la prima au avut în faţă o poezie, pe baza căreia elevii au avut de răspuns mai multor cerinţe ale genului liric. Partea a doua a fost sub forma unui text descriptiv, şi le puneau la bătaie mai ales cunoştinţele de gramatică. Totul a mers foarte bine, spun majoritatea elevilor: - Ai facut tot? ”Da”, - Și ce notă crezi ca iei? ”Sper de la 9,80 in sus. 9,90... ”, - Dar ai avut emoții? ”Puțin la început, dar a fost foarte simplu. Am terminat destul de repede”, ”Subiectele au fost destul de ușoare, simularea a fost de un nivel mediu spre ușor”, ”Pot să spun că au fost subiecte de clasa a șasea pentru că ne-au cerut multe sinonime și multe adjective, mi s-a părut destul de ușor”.
Simularea pentru examenul propriu-zis vine mai ales în sprijinul elevilor, care îşi pot verifica cunoştiinţele, dar este utilă şi pentru profesori.
”Eu zic că experienţa simulării în sine este benefică pentru copii. În plus, pentru şcoală, ca centru de examen, toată partea organizatorică este verificată, vedem ce probleme pot apărea, cum găsim soluţii la ele ”, afirmă Elena Jebelean, profesor de Limba si literatura română.
Corectarea subiectelor începe chiar astăzi, iar testarea pentru examenul de evaluare naţională continuă, cu proba de mâine, la Matematică.
Reporter: Adina Iriza
Operator: Viorel Jiva
Editor web: Călin Țenche