În ceea ce privește redefinirea structurii organizatorice a ANAF, s-a urmărit, în principal:
- Fuziunea prin absorbție și preluarea Autorității Naționale a Vămilor
- Preluarea activității Gărzii Financiare și desființarea acesteia
- Înființarea unei structuri de antifraudă fiscală în cadrul ANAF, cu atribuții sporite
- Înființarea directiilor regionale ale finanțelor publice
Activitatea la nivel teritorial se reorganizează în opt direcții regionale ale finanțelor publice, înființate prin transformarea a opt direcții generale ale finanțelor publice județene, prin fuziunea prin absorbție a celorlalte direcții județene ale finanțelor publice din aria de competență.
Orașele în care își vor avea sediul direcțiile generale regionale ale finanțelor publice sunt Iași, Galați, Ploiești, Craiova, Timișoara, Cluj-Napoca, Brașov, București. Propunerile au fost în favoarea municipiilor cu pondere economică semnificativă și în care nivelul realizat al veniturilor bugetare și numărul de contribuabili sunt ridicate, cu luarea în considerare și a criteriului geografic.
De asemenea, sediile structurilor regionale antifraudă au fost stabilite în localități din zone care prezintă riscuri ridicate de evaziune fiscală sau în zone limitrofe frontierelor, după cum urmează: Suceava, Constanța, Alexandria, Târgu-Jiu, Deva, Oradea, Sibiu, București.
CITEȘTE ȘI: Robu anunță: Chițoiu mi-a comunicat că sediul regional al Finanțelor va fi la Timișoara
și
Robu, despre viitoarea Direcție Regională a Finanțelor Publice: la Deva? la Timișoara?