Contestațiile și urșii, în calea finalizării autostrăzilor din jumătatea de vest a țării

Data publicării:
autostrada 1-2



Peste 8 miliarde de euro costă autostrada care ar trebui să lege vama cu Ungaria de centrul țării, însă în loc de șosea rapidă, șoferii circulă pe bucăţi de autostradă.

Ioan Ambruș, directorul Direcției de Drumuri și Poduri Timișoara, ne precizează: ”Nădlac-Sibiu, din punctul de vedere al nostru şi al conducerii CNADNR, va fi terminat până în 2015”.

Alți oficiali nu sunt însă la fel de optimiști, mai ales că autostrăzile noastre au fost și motiv de procese. Emil Rusoiu, director al Departamentului Autostrăzi din CNADNR, ne explică: ”Cum se declară un câştigător, cum apare o contestaţie, cum se duc la Curtea de Apel. Este o practică în România. Aceasta este legea şi trebuie să o respectăm toţi, că ne convine sau nu. Dacă avem contestaţii, iar s-ar putea să mai stăm. Dar asta este legea, nu avem ce să îi facem”.

 

Dovadă sunt cele două tronsoane dintre Nădlac și Arad. Pe niciunul dintre șantiere nu e nici urmă de muncitori din cauză că nu s-au semnat contractele care să ducă lucrările la bun sfârşit. La fel și pe lotul 2 dintre Timișoara și Lugoj, unde statul se chinuie de 2 ani să găsească un nou constructor, după ce licitaţia a fost contestată. Nici șoseaua rapidă dintre Lugoj și Deva nu a scăpat de probleme.

"Construirea autostrăzii Lugoj-Deva în lipsa de studii poate duce la dispariția lentă a populației de urs și afectarea gravă a populațiilor de căprior, râs sau jder în Munții Apuseni”, susține WWF-România. Emil Rusoiu răspunde: ”CNADNR a făcut un studiu de impact. Am studiat toate animalele din zonă, să căutăm ursul, dacă există, dacă nu există ursul. Deocamdată nu se ştie dacă există ursul sau nu”.

Ioan Ambruș, director Direcția de Drumuri și Poduri Timișoara, e chiar ironic: ”Urşii e mai greu să îi auzim în instanţă, cu cei care susţin ideea aceasta, tot ce e posibil, dar nu consider că lucrările trebuie oprite”.

Pentru ridicarea șoselei rapide dintre Lugoj și Deva ar trebui defrișate 50.000 de hectare de pădure. Dacă ecologiştii ar deschide proces, soluţionarea ar dura cel puțin 2 ani, timp în care șantierul ar fi închis.

reporter: Gerhald Ernst
operator: Pal Mago
editor web: Călin Țenche

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri