Aproape un miliard de euro. La atât se ridică plăţile făcute anul trecut, de către deţinătorii de card bancar din România, către magazine online din toată lumea. Suma care a ajuns la magazinele virtuale din ţara noastră este, însă, de trei ori mai mică.
Potrivit specialiştilor din domeniu, antreprenorii români trebuie să ridice ştacheta în ceea ce priveşte prezentarea informaţiilor despre produse şi să îşi loializeze clienţii prin servicii mai bune şi nu neapărat prin preţuri mici. Rata de creşterea plăţilor cu cardul este şi mult mai rapidă pe Internet: între 30 şi 40 la sută.
Trei din patru români care au cumpărat online anul trecut, au cumpărat şi de Black Friday, în timp ce numărul persoanelor care au luat bilete de avion de pe site-urile de profil a scăzut de 19 la sută în 2011, la 10 la sută, în 2013.
Cele mai multe cumpărături se fac de pe calculator, însă smartphone-urile câştigă teren. Doar 59 la sută din firmele din România nu au site-uri optimizate pentru mobil.
Bariera cea mai mare în dezvoltarea comerţului online rămâne neîncrederea clienţilor în plăţi şi livrarea produsului. Potrivit unui studiu realizat recent, aproximativ 20 la sută dintre cei care fac cumpărături pe Internet plasează comanda prin telefon, pentru a primi mai multe informaţii.